اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۶۶

مدارس «امید آینده» در کشور افتتاح می‌شوند

ساخت مدارس «امید آینده» که سال پیش در دستور کار بانک آینده قرار گرفته بود، مطابق با برنامه‌ریزی صورت ‌پذیرفته، امسال به‌صورت همزمان و مصادف با عید سعید قربان در سراسر کشور افتتاح خواهند شد. بانک آینده در سال 1395، در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود، ساخت 8 باب مدرسه با هدف تسهیل شرایط ادامه تحصیل کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق کمتر برخوردار کشور را در دستور کار خود قرار داد. ساخت این مدارس که کلنگ احداث آنها روز 21 شهریور سال گذشته، همزمان با عید سعید قربان و توسط تعدادی از مردم منطقه، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران بانک آینده، مسوولان سازمان نوسازی مدارس و استانداری‌ها به زمین زده شد، در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و ایلام در دست انجام و پیگیری است. در همین راستا، طبق هماهنگی‌های انجام شده با ادارات نوسازی مدارس و مسوولان استان‌های مربوط، مدارس «امید آینده»، روز پنج‌شنبه 9 شهریور سال جاری، مصادف با عید سعید قربان، به‌صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح خواهند شد. شایان ذکر است تکمیل ورزشگاه شهر خمین نیز از دیگر پروژه‌های بانک آینده در حوزه مسوولیت اجتماعی است که در روز عید سعید قربان، مجتمع مذکور با حضور مردم محل و مسوولان ذی‌ربط بهره‌برداری می‌شود.

صادرات گاز به عراق با حمایت بانک پاسارگاد

 بیش از 70 درصد از طرح احداث خطوط لوله صادرات گاز به کشور عراق، به طول 595 کیلومتر و همچنین ایستگاه‌های تاسیسات تقویت فشار گاز، به‌عنوان یکی از طرح‌های عظیم صنعت گاز کشور، با حمایت بانک پاسارگاد، اجرا شده است.

به‌ گزارش ‌روابط ‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، مهران عرفانی مدیر امور روابط ‌عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، با اعلام این خبر گفت: طرح احداث خطوط لوله صادرات گاز به کشور عراق، به روش BOT توسط شرکت نفتانیر، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد وابسته به گروه مالی پاسارگاد، با سرمایه‌گذاری1670میلیون دلار و با همکاری بانک ‌پاسارگاد و صندوق توسعه ملی، در دست احداث است. وی ادامه داد: خوراک این طرح از میدان گازی عسلویه به میزان 110میلیون مترمکعب در روز تامین می‌شود که پس از عبور از استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه، با فشارافزایی در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز بین‌راهی، به‌منظور صادرات گاز به عراق از طریق مرز شلمچه و نفت‌شهر و همچنین مصارف داخلی، به غرب کشور انتقال می‌یابد. عرفانی درخصوص میزان اشتغال‌زایی این پروژه خاطرنشان کرد: به دنبال سیاست‌های کلان کشور جمهوری ‌اسلامی ایران و در راستای حمایت از شرکت‌ها و سازندگان ایرانی، بیش از 70شرکت از مشاورین مهندسی، سازندگان تجهیزات، تامین‌کنندگان و پیمانکاران اجرایی در این طرح فعال هستند. در این راستا، این طرح زمینه اشتغال برای حدود 10 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده است. وی در مورد پیشرفت فیزیکی طرح اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح تا خرداد سال 1396 در حدود 71درصد است که بخش مربوط به خطوط لوله دارای پیشرفت فیزیکی 91درصد است و براساس برنامه زمان‌بندی قرار است تا اواخر شهریور سال 1396، تست و راه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین پیشرفت فیزیکی بخش ایستگاه‌های تقویت فشار گاز 31درصد است که اواخر سال 1396 آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

ارسال نظر