اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۰۴

 کردستان نیازمند توجه ویژه برای توسعه است

سنندج   وزیر کشور گفت: استان کردستان نیازمند توجه ویژه و نگاه توسعه‌محور با برنامه‌ریزی‌های متوازن و منطقه‌یی است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای توسعه استان کردستان با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی ما باید هدف‌دار باشد، افزود: وضعیت حال حاضر کشور حاصل برنامه‌های متمرکز و عدم توجه به شرایط منطقه‌یی بوده است.  وی اضافه کرد: اگر توسعه متوازن منطقه‌یی در نظر گرفته نشود جز شکاف طبقاتی و فقر چیزی حاصل نخواهد شد.  رحمانی‌فضلی گفت: مطمئنم با مدل‌های تکراری و نگاه‌های کلی گرهی از مشکلات کشور گشوده نخواهد شد.

 نخستین پرواز در مسیر مشهد- مسکو برقرار شد

مشهد   مدیر روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد از برگزاری مراسم افتتاحیه پرواز مسیر مشهد- مسکو در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد.  حسن جعفری اظهار کرد: این پرواز روز 2 تیرماه همزمان با نخستین روز جمعه از تیرماه از مشهد به مقصد مسکو انجام شد، پرواز برگشت نیز در همین روز حدود ساعت 19:30 برقرار شد. او بیان کرد: این پرواز ساعت 15:15 نخستین‌بار انجام می‌شود و پروازها در این مسیر روزهای جمعه هر هفته توسط شرکت ماهان و با هواپیمای ایرباس 310 برقرار خواهد بود.

 راه‌اندازی فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان

اصفهان   فاز سوم خط یک قطار شهری کلان‌شهر اصفهان از ایستگاه تختی تا میدان آزادی این شهر روز پنج‌شنبه به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.  فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان صبح روز پنج‌شنبه با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و قرار است تا یک هفته آینده رسمی به بهره‌برداری برسد. مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان در این زمینه اعلام کرد که آزمایش‌های مربوط به راه‌اندازی مرحله سوم خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل چهارراه تختی تا میدان آزادی با موفقیت پایان یافته است.

 شتاب خط دوم مترو با تزریق‌‌ 420میلیون دلار

تبریز   شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات خارجی برای خط 2مترو این شهر گفت: این خط با تزریق‌‌ 420میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد.  صادق نجفی در دیدار با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس افزود: خط دوم مترو تبریز به طول 24 کیلومتر از طولانی‌ترین خطوط مترو کشور بوده که با تزریق‌های مالی انجام شده حدود 4.5کیلومتر از عملیات عمرانی آن در حال اتمام است. وی اظهار کرد: فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده بوده و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است.

 ادعای عربستان سعودی، مضحک است

اراک   استاندار مرکزی گفت: ادعای مبارزه با داعش به‌خصوص از سوی عربستان‌سعودی یک ادعای مضحک است.  محمود زمانی‌قمی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در اراک، این روز را تبلور دفاع ملت ایران و انقلاب ایران از مظلوم و فریادی علیه ستمکاران و ظالمان دانست و گفت: در دنیای امروز فلسطین نماد مظلومیت و رژیم‌صهیونیستی نماد ظلم و ستم است.  او همچنین در خصوص حمله سپاه پاسداران به مقر داعش در سوریه اظهار کرد: این حمله نمایش اقتدار ایران بود و کسانی که درخصوص قدرت دفاعی ایران تردید داشتند، به خوبی به قدرت این کشور در دفاع از خود پی بردند و آنها که در نزدیکی سوریه هستند و توطئه می‌کنند نیز قدرت ایران را دریافت کردند.

 سند چشم‌انداز نیازمند رشد ۸ درصدی است

همدان  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تحقق سند چشم‌انداز نیازمند نرخ رشد ۸درصدی است، گفت: برای تحقق این امر همه باید تلاش مضاعف داشته باشند.  علی آقامحمدی در مراسم روز ملی اصناف در همدان اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه در اقتصاد باید رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور باشد.  او با اشاره به اینکه منطقه ما با یک تحول بنیادین مواجه شده است، افزود: در این منطقه به دلیل فروپاشی شوروی یک درهم‌ریختگی منطقه‌یی ایجاد شد که پس از فروپاشی این کشور و خلأ قدرت در منطقه سبب شد تا رقیب شوروی برای حضور در منطقه اقدام به کشیدن نقشه‌هایی کند.  آقامحمدی با تاکید بر اینکه قدرت فقط قدرت نظامی نیست و قدرت اقتصادی نیز مهم است، عنوان کرد: بدون قدرت اقتصادی قدرت نظامی میسر نمی‌شود لذا کشوری که بخواهد، اقتدار داشته باشد حتما باید در عرصه اقتصادی نیز توانمند باشد.

 کمبود تجهیزات در پایگاه‌های امداد و نجات

بیرجند  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طرح ملی امداد و نجات تابستانه ۲۷ پایگاه آماده‌‌باش هستند، گفت: از تعداد ۲۲پایگاه تنها ۱۱ پایگاه دارای ست نجات هستند که به همین میزان هنوز کمبود داریم.  احمد خامسان در کارگروه ایمنی و حمل و نقل جاده‌یی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر از 22 پایگاه امداد و نجات استان خراسان جنوبی تنها 11 پایگاه دارای ست نجات است.  او افزود: ست‌های نجات یکی از نیازهای ضروری است که باید برای 11 پایگاه دیگر تامین شود و علاوه بر این ست‌های موجود بین 10 تا 12 سال عمر دارند که باید تعویض شوند.

 4420 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی

کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

یاسوج   استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که افزون بر 4هزار و420میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و هزینه‌یی این استان سال جاری شامل استانی، نفت، تملک و دارایی و بند (و) ابلاغ شده است.  سید موسی خادمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت که از این میزان اعتبارات ابلاغی 3هزار و 200میلیارد ریال بین شهرستان‌های هشت‌گانه و فصل‌های مختلف توزیع خواهد شد.

 

ارسال نظر