روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۰۷

 تاکید بر گسترش همکاری با کشورها و تقویت بخش خصوصی-پاد| رییس‌جمهوری در مراسم دریافت استوارنامه سفرای جدید چند کشور در ایران بر گسترش و توسعه روابط دوجانبه و تقویت فعالیت بخش خصوصی تاکید کرد. روحانی دیروز در مراسم دریافت استوارنامه‌های سفرای جدید کشورهای مکزیک، مالزی، تایلند، بنین و... در ایران از روابط رو به رشد و در حال پیشرفت ایران با کشورها ابراز خرسندی کرد و گفت: توسعه همه‌جانبه مناسبات به نفع همه کشورها خواهد بود.

 ایران در دفاع از امنیت خود مقتدرانه اقدام می‌کند-ایرنا| وزیر کشور، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سیلی ملت آگاه ایران بر گونه نحیف دشمنان آرامش و امنیت منطقه دانست و گفت: ایران ثابت کرد در دفاع از هویت انقلابی و امنیت داخلی خود مقتدرانه و هوشمندانه اقدام خواهد کرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سیلی ملت آگاه و شجاع میهن اسلامی که در قالب موشک‌های نیروهای پرافتخار مسلح کشورمان بر گونه نحیف دشمنان آرامش و امنیت منطقه و نوکران آنها زده شد، نشان از اقتدار و عزتی دارد که مرهون تبعیت از رهبری آگاه و دوراندیش است.

 کشف بسته انفجاری در بخش عنبران شهرستان نمین-ایسنا| دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از کشف بسته انفجاری در یکی از روستاهای بخش عنبران از توابع شهرستان نمین در استان اردبیل خبر داد.

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی چند روز گذشته گزارشی از رفت و آمدهای مشکوک طرح شده بود که از سوی دستگاه قضایی استان مورد بررسی قرار گرفت و اجازه بازرسی ترددها صادر شد.او افزود: خبری از سوی اهالی مبنی بر تجهیزات فرستنده و‌ گیرنده واصل شده بود که با بررسی اطلاعات سپاه استان، محموله انفجاری دو کیلوگرمی با میکروکنترل کشف شد.

 تایید هلاکت فرمانده سعودی‌الاصل داعش در حمله موشکی سپاه-ایلنا| سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران گفت: هلاکت فرمانده‌ سعودی‌الاصل داعش در حمله موشکی سپاه تایید شده است.

سردار رمضان شریف درباره اینکه آیا کشته شدن داماد ابوبکر البغدادی صحت دارد، گفت: تنها نکته‌یی که می‌توانم، بگویم این است که محل اصابت موشک به مقر فرماندهی و افراد اصلی داعش بود و یکی، دو اسم مطرح شد که در آن جلسه یا در آن روز در محل حضور داشتند اما تا روشن شدن ابعاد دقیق نمی‌توان اظهارنظر کرد، اما هلاکت یکی از فرماندهان داعش که سعودی‌الاصل بوده تایید شده است.

 ایران از اظهارات تیلرسون به دبیرکل سازمان ملل شکایت کرد-مهر| سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌یی به دبیرکل این سازمان، اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا مبنی بر تلاش برای هموار کردن راه انتقال قدرت در ایران را گواه روشنی از مداخله‌جویی واشنگتن دانست.

غلامعلی خوشرو دیروز در نامه‌یی به آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان، توجه وی را به اظهارات روز ۲۴ خردادماه رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا جلب کرد. خوشرو سخنان وزیر خارجه ترامپ را مبین طرحی مداخله‌جویانه و گستاخانه خواند که با تمام هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل و نیز متن و روح منشور ملل متحد مغایرت دارد و رفتاری غیرقابل قبول در روابط بین‌الملل به شمار می‌رود.

 برگزاری دومین جلسه بررسی حادثه تروریستی مجلس-ایسنا| صبح روز گذشته دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای واکاوی حادثه تروریستی مجلس و راه‌های مقابله با تهدیدات احتمالی آینده با حضور مسوولان مربوطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، معاونت اجرایی و حراست مجلس برگزار شد. در این جلسه طرح جدید حفظ امنیت مجلس و راه‌های مقابله با حوادث احتمالی آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 دیدار ظریف با رییس‌جمهور و وزیر خارجه تونس-تعادل| محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه با رییس‌جمهور و وزیر خارجه تونس ملاقات کرد. در این ملاقات آنها درباره مسائل دوجانبه، منطقه و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

 پاسخگویی به نیازهای اولیه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بسیار ضعیف است-ایلنا| محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به اهواز که به‌منظور سرکشی به وضعیت دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، از تهیه برنامه زمانبندی برای حل بحران تا پایان تابستان و تخصیص بودجه ۱۰ میلیاردی به این منظور خبر داد. وی همچنین در خصوص علت وقوع این مشکلات با تاکید بر اینکه موضوع ارتباطی به خرابی کولرها و سیستم سرمایشی ندارد، گفت: در واقع همزمان با بالارفتن درجه دما و گرم‌تر شدن هوا در این منطقه، سیستم سرمایشی دانشگاه جوابگوی گرمای بالای هوا نبوده و هم‌اکنون نیز باوجود اینکه فن‌کوئل بعضی قسمت‌ها کار می‌کرد، درجه هوا نزدیک به ۴۰ درجه بود.

 با بازیگران کلیدی منطقه از جمله ایران گفت‌وگو می‌کنیم-ایسنا| امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه گفت: پاریس از طریق دیپلماسی فعال و گفت‌وگو با بازیگران کلیدی از جمله ایران در منطقه خاورمیانه حضور فعال دارد. او در دیدار با عبدالله دوم شاه اردن در پاریس و در یک نشست خبری افزود: ما در خصوص چالش‌هایی که امروز خاورمیانه با آن مواجه است، به تبادل‌نظر پرداختیم و در این خصوص اتفاق‌نظر داریم. در شرایط کنونی گفت‌وگوهای راهبردی در این باره ضروری است. نخستین مساله‌یی که ما مطرح کردیم، مساله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بود.

 

ارسال نظر