حزب ماکرون پیروز انتخابات پارلمان

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۹۹

 فایننشیال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با اعلام پیروزی حزب «جمهوری به پیش» نوشت که: «امانوئل ماکرون کلید اجرای اصلاحات اقتصادی را به دست آورد.» به گزارش این روزنامه، امانوئل ماکرون به دومین موفقیت بزرگ خود دست یافت. او پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اکنون جشن پیروزی حزبش را در انتخابات پارلمان این کشور جشن می‌گیرد. این موفقیت راه را برای پیش بردن برنامه‌های اصلاحی او هموار کرده است. طبق گزارش منتشر شده، حزب معرفی شده هیچ یک از روسای جمهوری فرانسه در 6 دهه گذشته تا این اندازه تحت پشتیبانی پارلمان قرار نگرفته است. طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، بر اساس شمارش ۹۷درصد آرا حزب تازه تاسیس «جمهوری ‌به ‌پیش» به رهبری رییس‌جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور ۴۳درصد رای به دست آورد که شامل ۳۰۸ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی پارلمان می‌شود.  

 میامی‌هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از ناوشکن امریکایی از «پایان جست‌وجوی ملوان مفقود شده امریکایی» خبر داد. نیروی دریایی امریکایی بامداد شنبه اعلام کرد که یک ناو جنگی متعلق به این کشور، با یک کشتی تجاری با پرچم فیلیپین برخورد کرده که در پی این حادثه، هفت ملوان نیروی دریایی امریکا ناپدید شده‌اند. طبق گزارش میامی‌هرالد، نیروی امداد و نجات، پس از وقوع این حادثه عملیات جست‌وجوی خود را برای یافتن 7 ملوان امریکایی مفقود شده در دریای ژاپن آغاز کرد. طبق گزارش‌های به دست آمده، پس از این جست‌وجوها، 3 خدمه این ناوشکن در بیمارستان دریایی امریکا تحت درمان قرار گرفتند. سرانجام میامی‌هرالد در تازه‌ترین گزارش خود از پایان عملیات جست‌وجو خبر داده است. طبق گزارش فرماندهان ناوگان نیروی دریایی امریکا مستقر در ژاپن اجساد ملوانان ناپدید شده کشف شده است.  

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود اشاره‌یی به حمله یک خودرو ون به مسلمانان در لندن دارد. به نظر می‌رسد از آنجا که این اتفاق در نیمه شب اتفاق افتاده است، فرصتی نبوده تا در نشریات امروز به خوبی به آن بپردازند. به گزارش این روزنامه، یک خودرو ون افرادی را در کنار مسجد فینزبری زیر گرفته است. گفته شده این افراد، مسلمانانی در حال سحری خوردن بودند. در پی این حمله شماری کشته و زخمی شده‌اند. وال‌استریت ژورنال نیز تا لحظه انتشار خبر به کشته شدن یک نفر در این حمله اشاره کرده است. این درحالی است که برخی منابع خبری، شمار کشته‌شدگان را بالاتر اعلام کرده‌اند. در این اقدام که به گفته پلیس بریتانیا تروریستی بوده، مردی مهاجم دستگیر شده است. شاهدان عینی گفتند، در این خودرو سه جوان سوار بودند. آن خودرو ابتدا با سرعت عادی در حال حرکت بود که ناگهان شتاب گرفت و شروع به زیر گرفتن نمازگزاران کرد.

 

 

ارسال نظر