اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۷۱

 نام‌ نویسی دریافت تسهیلات رونق تولید

بیرجند  نام نویسی از متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید خراسان جنوبی در سامانه بهین یاب آغاز شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌جنوبی گفت: در راستای تامین نقدینگی مورد نیاز نام‌نویسی دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یا بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسطی که بازار محصول مناسبی دارند اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده یا با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، این واحدها مورد حمایت قرار می‌گیرند. داود شهرکی افزود: واحدهای تولیدی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و اطلاعات واحد تولیدی خود را در طرح به روزرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت کرده‌اند برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه بهین‌یاب به آدرس اینترنتی behinyab.ir بخش تامین مالی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک اقدام کنند.

 واکنش مردم کردستان به حمله موشکی

سنندج  در پی حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش؛ مردم، شخصیت‌ها و رسانه‌های کردی از اقتدار پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کردند.  مردم سنندج نیز با اظهار خوشحالی از این اقدام ارزشمند آن را حرکتی اقتدارگرایانه و سیلی محکم مردم به دشمنان توصیف کردند. خبرگزاری بین‌المللی کردپرس هم از همان لحظات اولیه به انتشار اطلاعیه روابط عمومی سپاه و تصاویر شلیک موشک‌ها پرداخته است. علوی، نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم نیز گفت: پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌ها در سوریه خواست تمام مردم ایران بود.

 اجرای طرح «هر خانواده یک امدادگر» در قزوین

قزوین  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: آموزش به خانواده‌ها جهت کمک به حادثه‌دیده مهم‌ترین اولویت کاری هلال احمر بوده تا بتوانیم به ازای هر خانواده یک امدادگر داشته و طرح «هر خانواده یک امدادگر» را اجرا کنیم. حسن آصفی دیروز در نشست با جوانان داوطلب استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان طلایی احیای افراد در سوانح و حوادث بین صفر تا 6دقیقه ابتدای سانحه بوده و معمولا در این زمان کوتاه امکان دسترسی به امکانات و تجهیزات تقریبا غیرممکن است، معتقدیم آموزش به خانواده‌ها جهت کمک به حادثه‌دیده مهم‌ترین اولویت کاری هلال احمر بوده تا بتوانیم به ازای هر خانواده یک امدادگر داشته و طرح «هر خانواده یک امدادگر» را اجرا کنیم.

 حضور تیم هوا فضای کهگیلویه و بویراحمد

در مسابقات فرانسه

یاسوج  رییس انجمن علمی هوافضای کهگیلویه و بویراحمد از حضور تیم هوافضاىautmav انجمن علمى هوافضاى این استان به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللىIMAV کشور فرانسه خبر داد. على محمودى دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات بین‌المللىIMAV در تاریخ 17شهریور ماه امسال در شهر تولوز فرانسه توسط دانشگاه اینایک و شرکت هواپیمایى ایرباس با حضور نمایندگان کشورهاى مختلف برگزار می‌شود. رییس انجمن علمی هوافضای استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه از بی‌توجهی مسوولان استان بیان کرد: در این رابطه چندین بار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه‌نگارى کردیم اما اهمیتى داده نشد.

 مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی  تا پایان خرداد

بوشهر   مدیرکل امور مالیاتی بوشهر گفت: براساس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی که همان صاحبان مشاغل است31خرداد اعلام شده است. بهادر بهمنی افزود: فرآیند تسلیم اظهارنامه با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir انجام می‌شود. او اضافه کرد: براساس آخرین اطلاعات تاکنون 23هزار نفر اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده‌اند و آنها که اقدام نکنند، نمی‌توانند از معافیت سالانه برخوردار شوند و مشمول جریمه هم می‌شوند. مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: مودیان مالیاتی که زیر 156میلیون تومان در سال فروش داشته باشند، نیازی به تسلیم اظهارنامه ندارند ولی باید با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

 مازندران آماده میزبانی از گردشگران تابستانی

ساری   گردشگری از بزرگ‌ترین صنایع اقتصادی جهان است که ضمن اشتغالزایی می‌تواند چرخه اقتصادی سایر حرفه‌ها را رونق بخشد.  با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی فصل تابستان بسیج امکانات مسوولان استان مازندران برای میزبانی از گردشگران تابستانی فراهم شده است. به اعتقاد کارشناسان با ورود هر گردشگر به کشور3 فرصت شغلی به وجود می‌آید که بر این اساس ضرورت توجه مسوولان و سرمایه‌گذاران به این بخش بیش از پیش خواهد بود.  استان مازندران با استفاده از ویژگی‌هایی مانند دارا بودن یک اثر جهانی باغ عباس آباد بهشهر و بیش از700 اثر ملی ثبت شده در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور همواره میزبان مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور بوده است.

 انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

ارومیه  طی حکمی از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی «ابراهیم مبارک‌ قدم» به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی منصوب شد. وزیر راه و شهرسازی در این حکم تاکید کرده است: در انجام این ماموریت ضروری است قوانین، سیاست‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دولت، وزیر و معاونان محترم به مورد اجرا گذاشته شود و در توسعه کریدورهای حمل و نقلی استان مطابق طرح جامع حمل و نقل، طرح‌های شهرسازی و بازآفرینی شهری همچنین توسعه مسکن در سطح استان مراقبت ویژه‌یی به عمل ‌آید.

 

 

ارسال نظر