پدر اتحاد آلمان درگذشت

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۲۸

 

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود خبری حاکی از درگذشت هلموت کهل منتشر کرده است. طبق گزارش واشنگتن پست، صدراعظم سابق آلمان فدرال، معمار اتحاد آلمان در 87سالگی درگذشت. او در خانه‌ خود در شهر لودویگسهافن در غرب آلمان چشم از جهان فروبست. کهل در دوران پس از جنگ جهانی دوم در سال‌های 1982 تا 1998 به عنوان صدراعظم آلمان مشغول به فعالیت بود. او توانست واحد ارزی یورو را به آلمان معرفی کند و سیاستمداران هم‌عصر خود را متقاعد کرد تا واحد پولی مارک آلمان را تغییر دهند. همکاری نزدیک هلموت کهل با فرانسوا میتران، رییس‌جمهوری وقت فرانسه در سوق دادن کشورهای اروپایی پس از جنگ به سوی اروپایی متحد نقشی مهم در تشکیل اتحادیه اروپا داشته است. کهل را در آلمان به عنوان پدر اتحاد این کشور می‌شناسند. سیاست‌های او در مقام صدراعظم این کشور منجر به فروپاشی دیوار برلین شد و این فروپاشی مسیر را برای اتحاد آلمان شرقی و غربی هموار کرد و در نهایت منجر به تشکیل اتحادیه اروپا شد.

 گاردین:

«خشم گرنفل به خیابان‌ها رسید» گاردین با این تیتر در صفحه اول خود به اعتراض و خشم مردم بریتانیا از نحوه رسیدگی به وضعیت بازماندگان آتش‌سوزی برج گرنفل لندن پرداخت. طبق این گزارش، گروهی از شهروندان این کشور با هجوم به ساختمان شهرداری ناحیه با پلیس درگیر شدند. تجمع‌های دیگری نیز مقابل دفتر نخست‌وزیر و ساختمان خبری بی‌بی‌سی گزارش شده است. این گروه معترض، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت‌ ساکنان برج گرنفل هستند که پس از حادثه آتش‌سوزی بی‌خانمان شده‌اند. این تجمع‌ها در حالی برگزار شده که ترزا می به بازدید بازماندگان و رسیدگی به نحوه امداد و اسکان آنها می‌پردازد. دولت بریتانیا ۵ میلیون پوند

(۸ میلیون دلار) برای کمک به بازماندگان این آتش‌سوزی مرگبار اختصاص داده و به گفته یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع به بازماندگان وعده تامین اسکان و پرداخت خسارت داده شده است. طبق گزارش گاردین، مردم با این وعده‌ها قانع نشده و دست به اعتراض زده‌اند.

 میامی هرالد:

این روزنامه با انتشار عکسی از سخنرانی دونالد ترامپ در میامی به سخنرانی رییس‌جمهوری امریکا در مورد لغو توافق میان واشنگتن و هاوانا پرداخت. در تیتر این خبر آمده: ترامپ در میامی بر تصمیمش در مورد کوبا همان‌طور که وعده داده بود، تاکید کرد. در جریان این سخنرانی، ترامپ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های باراک اوباما در دوران ریاست‌جمهوری‌اش  برقراری روابط حسنه با کوبا را زیر سوال برد. به عقیده ترامپ، توافق میان دولت‌های کاسترو و اوباما به مردم کوبا کمکی نمی‌کند بلکه باعث تقویت رژیم کوبا می‌شود. او عملکرد رژیم کاسترو را وحشیانه توصیف کرد. بر این اساس دونالد ترامپ تاکید کرد که دستور لغو این قرارداد باید به سرعت اجرا شود و همچنین به مردم این کشور وعده داد که معامله بهتری بین کوبا و امریکا صورت خواهد گرفت. انجام معاملات با سازمان‌ها و نهادهای تحت کنترل دولت کوبا یکی از محدودیت‌های جدیدی بود که ترامپ بر آن و همچنین بر محدودیت‌های سفر به این جزیره کمونیستی تاکید کرد.

 

ارسال نظر