رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۴۹

راه‌اندازی مراکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی

ایسنا   رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از گسترش مراکز درمان اعتیاد افراد زیر 18سال در کشور خبر داد. مجید رضازاده گفت: برای درمان اعتیاد کودکان خیابانی عمدتا بدسرپرست و بی‌سرپرست که زیر 18سال هستند، نیاز به مراکزی ویژه داریم تا بتوانیم مداخله‌ انجام دهیم، به همین دلیل به زودی مرکزی در استان البرز افتتاح خواهیم کرد و پس از آن یک مرکز در خراسان جنوبی و یک مرکز در تهران راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: براساس مطالعاتی که انجام دادیم در استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان، طی 2سال گذشته یک مرکز درمان اعتیاد زیر 18 سال برای دختران و یک مرکز برای پسران راه‌اندازی شد. عمده گروه هدف این مراکز نیز کودکانی هستند که سرپرست ندارند یا سرپرست‌شان فاقد وجاهت قانونی برای نگهداری از این کودکان است.

او افزود: حدود 110 تا 115 کودک زیر 18 سال دختر و پسر به‌طور جداگانه در این دو مرکز زاهدان درمان شدند. پس از درمان، آنها مانند یک کودک معمولی بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند که مددکاران سازمان تلاش کردند در صورت صلاحیت خانواده، کودکان را به خانواده‌ها بازگردانند و در غیر این‌صورت به مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست سازمان ارجاع می‌شوند.  رضازاده در پایان گفت: پس از تجربه و مطالعات مرکز درمان اعتیاد افراد زیر 18سال در زاهدان، فواید، هزینه‌ها، اشکالات و مضرات طرح مشخص و در نهایت قرار شد این طرح به صورت کشوری اجرا شود.

هیچ موردی از وبا در یک‌سال گذشته نداشته‌ایم

 ایرنا   رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم و همه آمادگی‌های لازم برای کنترل این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.  محمدمهدی گویا ادامه داد: بیماری وبا یک بیماری میکروبی است که از طریق آب و غذای آلوده فرد را مبتلا می‌کند و با اسهال شدید ممکن است حتی در مواردی موجب مرگ فرد شود. این بیماری در 40سال گذشته در ایران وجود داشته است و به نوعی بیماری بومی کشور محسوب می‌شود. او افزود: با وجود سابقه بیماری وبا در کشور، با اقدامات به موقع و کنترلی وزارت بهداشت در سراسر کشور در همه استان‌ها و مناطق مرزی، خوشبختانه سال گذشته حتی یک مورد از بیماری وبا در کشور نداشته‌ایم و از ابتدای امسال نیز هیچ موردی از این بیماری در کشور وجود نداشته است. گویا گفت: اقدامات کنترلی به خصوص در مورد آب آشامیدنی به صورت دقیق در سراسر کشور به صورت مداوم انجام می‌شود و امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته باشیم.

افتتاح ۵۱ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان

 ایلنا  مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از آغاز به کار پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی شهرستان‌های استان تهران خبر داد.  عبدالرضا فولادوند‌راد گفت: ارزیابی فراگیران در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی مسیر رسیدن به آموزش با کیفیت و استاندارد را هموار می‌کند.  او تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی را شایسته خواند و گفت: همکاری بین آموزش و پرورش با دانشگاه‌های علوم پزشکی، ایران، تهران و شهید بهشتی در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی بر اهمیت این طرح و اجرای دقیق آن می‌افزاید.  فولادوند تعداد پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در شهرستان‌های استان تهران را ۵۱ پایگاه خواند و گفت: ار ۲۷ خرداد لغایت پایان شهریور ماه سال ۹۶ پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی دایر است.

تحصیل 350 هزار دانش‌آموز در مدرسه شبانه‌روزی

 فارس  معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 805 مدرسه شبانه‌روزی در دوره دوم متوسطه و نزدیک به 1200 مدرسه در دوره اول متوسطه وجود دارد که در مجموع نزدیک 350هزار دانش‌آموز در این دو مقطع تحصیل می‌کنند.

علی زرافشان، ادامه داد: در دوره اول و دوم متوسطه، در مناطقی که نمی‌توانیم مدرسه روزانه تشکیل دهیم، این مدارس ایجاد می‌شود؛ اگرچه تاکید بر حضور دانش‌آموز در مدرسه روزانه است.  او افزود: در بخشی از کشور تردد دشوار و صعب‌العبور است و مجبور هستیم دانش‌آموزان را به مدارس شبانه‌روزی بیاوریم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در متوسطه دوم در سال تحصیلی 92-91، 984 مدرسه شبانه‌روزی داشتیم که در حال حاضر تعداد آنها به 805 مدرسه کاسته شده است.  او ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزی مدارس شبانه‌روزی از 130هزار دانش‌آموز به 70هزار دانش‌آموز رسیده است و این کاهش، یعنی افزایش پوشش تحصیلی در جاهایی که مدرسه نبوده است؛ مدرسه ایجاد کردیم و دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه عادی تحصیل کنند.  او افزود: در حال حاضر این 805 مدرسه را در دوره دوم متوسطه داریم و نزدیک به 1200 مدرسه در دوره اول متوسطه وجود دارد که در مجموع نزدیک 350هزار دانش‌آموز در این دو سال تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برای تغذیه دانش‌آموزان ردیف مستقل بودجه‌یی در قانون بودجه داریم. 2 سال است که یک کمیته‌یی در وزارتخانه با عنوان مناطق محروم تشکیل شده است و همه دستگا‌ه‌ها که به نوعی کار حمایتی انجام می‌دهند، عضو آن هستند؛ مانند کمیته امداد، بهزیستی، معاونت مناطق محروم ریاست‌جمهوری و بنیاد مستضعفان.

 

 

ارسال نظر