چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۴۳

تولید 16 هزار تنی محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه

11-2کرمانشاه| مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته را 16 هزار و 150تن اعلام کرد. به گزارش ایسنا، سیدفرزاد افضلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه تا سال 73 به میزان 250 گرم بود، اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان استان در سال 93 به هشت کیلوگرم رسید و این عدد در حال حاضر حدود 9 کیلوگرم است.  افضلی ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور 10.5 کیلوگرم است و براساس برنامه‌ها قرار است در سال جاری به 11 کیلوگرم برسد. مدیرکل شیلات کرمانشاه سرانه مصرف آبزیان در دنیا را 19.2 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: تا رساندن سرانه مصرف ماهی به میانگین جهانی راه زیادی داریم. این مسوول در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای برگزاری جشنواره بزرگ طبخ آبزیان در استان در جهت نهادینه کردن مصرف آبزیان، خواستار مشارکت و همراهی تمام دستگاه‌ها برای برگزاری مطلوب این جشنواره شد. وی ادامه داد: سالانه 3300 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید می‌شود و از حیث تولید این نوع از ماهیان رتبه نخست کشور را بین استان‌های غیر ساحلی در کشور داریم. افضلی اضافه کرد: از حیث تولید این نوع از محصولات شیلاتی نیز رتبه پنجم کشور را داریم.

 

آبگیری 30 تا 40 درصد از تالاب بین‌المللی هامون

11-3سیستان و بلوچستان| مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: حدود 30 تا 40درصد از تالاب بین‌المللی هامون امسال از 20 سانتی‌متر تا یک متر آبگیری شده است. نیره پورملایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تالاب بین‌المللی هامون وضعیت مشابه سال گذشته را تجربه می‌کند و هم‌اینک ورودی آب به این تالاب بسیار کاهش یافته است. وی ادامه داد: آبگیری بخشی از تالاب هامون علاوه بر احیای بسیاری از مشاغل از جمله صید و صیادی، مرتع‌داری، گردشگری و غیره با مدیریت بهینه آب شاهد جاری شدن اکوسیستم طبیعی در منطقه نظیر حضور گونه‌های مختلف پرندگان و جوجه‌ریزی آنها در تالاب هستیم. وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل کانون‌های بحران گرد و خاک امسال با اقدامات مطلوب صورت گرفته از چهار کانون مهم بحرانی در تالاب بین‌المللی هامون 2 کانون کنترل و بقیه در دست پیگیری است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل سال گذشته و امسال بیشترین تعامل را با مردم محلی ساکن محدوده تالاب بین‌المللی هامون داشته به‌طوری که مردم بیشترین اقدامات را با صلاحدید و تایید حفاظت محیط‌زیست در این تالاب انجام داده‌اند. پورملایی گفت: با کمک مسوولان، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد این روند ادامه خواهد داشت.

 

ارزیابی دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

11-4خراسان‌جنوبی| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمینه اجرای برش‌های استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار گیرند.

به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، بی‌بی عصمت سرفرازی در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: موفقیت در اجرای برنامه‌های دولت دارای الزاماتی است که یکی از مهم‌ترین این الزامات، این است که مدیران در بخش‌های مختلف برنامه‌ها و سیاست‌های دولت را درک کرده باشند. او به انتظارات ‌رییس‌جمهور درباره عملکرد اعضای هیات دولت اشاره کرد و افزود: در خراسان‌جنوبی نیز به تبع کشور، مدیران در حوزه ستادی و استانی موردارزیابی قرار خواهند گرفت. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: معتقدیم مدیران باید قلبا و کلاما برنامه‌ها و سیاست‌های دولت را قبول داشته و آنها را دنبال کنند. سرافرازی ادامه داد: در دولت دوازدهم نمی‌توان با پاشنه کفش خوابیده و با سرعت کم اهداف و برنامه‌های دولت را محقق کرد و از این رو باید مدیران با قبول برنامه‌های دولت در گفتار و عمل و با سرعت روزافزون برای رسیدن به اهداف مشخص شده تلاش کنند.

 

243 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب در سال 95

11-5آذربایجان‌شرقی|  تلاش‌های شبانه‌روزی کلیه پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در تمام بخش‌ها برای تامین و توزیع مناسب آب قابل تقدیر بوده و در سال 95 بیش از 243 کیلومتر اصلاح و توسعه آب در سطح شهرهای استان آذربایجان‌شرقی اجرا و بیش از 34930 فقره کنتور خراب مشترکین تعویض شده است. ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اعلام این مطلب افزود: مسوولیت‌پذیری در شرکت آب و فاضلاب یک اصل مهم است و کلیه همکاران و مدیران بر این امر واقف هستند و در این راستا در تابستان سال گذشته هیچ مشکلی از بابت قطعی و کمبود آب در هیچ یک از شهرهای استان وجود نداشته و امیدواریم برای تابستان سال جاری نیز برنامه‌ریزی اساسی انجام شده و مشکلی وجود نداشته باشد. ایمانلو افزود: این شرکت در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری در 60 شهر استان با جمعیتی بالغ بر 2میلیون و 810 هزار نفر را تحت پوشش آب شرب بهداشتی قرار داده و با واگذاری بالغ بر 79740فقره انشعاب جدید آب در سال 95 به متقاضیان در سطح استان کل انشعابات آب با آحاد به یک‌میلیون و 203هزار فقره می‌رسد. او گفت: در طول سال 95 بیش از 243کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب اجرا شده و طول شبکه آب نیز به بیش از 9000 کیلومتر رسیده است.

 

ارسال نظر