روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۷۵

 وزیر کشور راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت؛ایسنا| وزیر کشور با صدور پیامی راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تبریک گفت. در بخشی از پیام رحمانی‌فضلی آمده است: «پیروزی غرورآفرین جوانان برومند کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی فوتبال و صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی روسیه جلوه دیگری از توانمندی‌های ملت بزرگوار ایران را به تصویر کشید. این موفقیت نیز زمینه نمایش اتحاد ملی و انسجام عمومی کشور و نتیجه وحدت و یکدلی برای کسب درجات عالی است.»

 اعلام حمایت جهانگیری از تیم ملی فوتبال؛آنا| معاون اول رییس‌جمهور با ابراز امیدواری از صعود تیم ملی فوتبال به مرحله حذفی جام‌جهانی اظهار کرد: به طرق مختلف بودجه لازم را برای موفقیت تیم ملی فوتبال درنظر می‌گیریم. اسحاق جهانگیری پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ابراز امیدواری کرد تا تیم ملی ایران برای نخستین‌بار به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: به طرق مختلف بودجه لازم را برای موفقیت تیم ملی فوتبال درنظر می‌گیریم.

 الجزیره از ایران حمایت می‌کند؛آنا| وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با انتقاد از عملکرد شبکه تلویزیونی الجزیره، این شبکه قطری را به پروپاگاندای نازی‌ها تشبیه و به حمایت از ایران متهم کرد. آویگدور لیبرمن گفت: منافع برخی کشورهای عربی با اسراییل اشتراکاتی دارد که شامل مشکل با شبکه الجزیره می‌شود. الجزیره رسانه یا ژورنالیسم نیست. این یک ماشین تحریک است. وی در ادامه گفت: این شبکه یک پروپاگاندای خالص از بدترین نوع آن است، از نوع آلمان نازی یا شوروی. لیبرمن همچنین الجزیره را به حمایت از ایران متهم کرد و افزود: من سال‌هاست که این شبکه را دنبال می‌کنم. شما هرگز یک مقاله علیه ایران در الجزیره نمی‌بینید.

 داعش با هدایت امریکا و عربستان دست به اقدامات تروریستی می‌زند؛مهر| سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: داعش منتسب به امریکا و عربستان‌سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این دو کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند. سردار سید مسعود جزایری با اشاره به حوادث تروریستی ۱۷ خردادماه در تهران که منجر به شهادت و زخمی شدن عده‌یی از هموطنانمان شد، اظهار داشت: بر اساس اعترافات صورت گرفته حادثه اخیر توسط داعش انجام شده است. وی با تاکید بر انتصاب این نوع گروه‌های تروریستی به امریکا گفت: امروز آثار مخرب تروریسم دولتی را که توسط عربستان و امریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شود در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و سایر کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم.

 دستگیری عاملان شهادت 8مرزبان جنوب شرق کشور؛صدا و سیما| فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری تعدادی از تروریست‌ها در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور که دو نفر از آنان، عاملان اصلی شهادت 8 مرزبان در سال 94 بودند، خبر داد. سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم انس با قرآن کریم گفت: این دو تروریست وابسته به گروه تروریستی جیش الظلم هستند که در جنوب شرق کشور در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شدند. وی افزود: این دو تروریست در سال 94 در به شهادت رساندن 8مرزبان کشور، گروگانگیری 5مرزبان و شهادت یکی از آنان در پاکستان نقش عمده داشتند. سردار رضایی خاطرنشان کرد: در شمال غرب کشور هم به سرنخ‌های جدیدی رسیدیم که دنبال می‌کنیم.

 ادعاهای تازه پنتاگون علیه ایران؛تسنیم| وزیر دفاع امریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا گفت: ایران در حال توسعه توانمندی‌های دفاعی خود است. متیس مدعی شد که نیاز به حفظ امنیت، این کشور را ملزم به حفظ حضور در افغانستان می‌کند. وی گفت: در نگاهی وسیع‌تر این نیاز برای حفظ امنیت ما را ملزم به حفظ حضور بین‌المللی در افغانستان برای کمک به ثبات منطقه آسیای جنوبی می‌کند.  رییس پنتاگون در بخش دیگری از این نشست از روسیه به عنوان «رقیب استراتژیک» امریکا یاد کرد و گفت: شواهدی مبنی بر اینکه این کشور به دنبال روابط مثبت با امریکاست، وجود ندارد.

 آزادی 21 ایرانی از زندان‌های دوبی و امارت‌های شمالی؛تابناک| 21 ایرانی در زندان‌های دوبی و امارت‌های شمالی مورد عفو قرار گرفتند. بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی، 21 نفر از اتباع کشورمان که در زندان‌های دوبی، شارجه و فجیره زندانی بودند به مناسبت ماه مبارک رمضان مورد عفو قرار گرفته و به زودی پس از انجام مراحل قانونی آزاد و به میهن باز خواهند گشت.

 روابط قطر با ایران دلیل قطع روابط عربستان و امارات با ما نیست؛جماران| وزیر خارجه قطر گفت که همکاری قطر با ایران بیشتر از همکاری دیگر کشورهای عربی با ایران نیست. محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی گفت: همکاری کشور ما با ایران بیشتر و قوی‌تر از همکاری دیگر کشورهای عربی با ایران نیست و همکاری قطر همانند همکاری دیگر کشورهاست. امارات دومین شریک تجاری ایران به شمار می‌رود. وی در مورد میانجیگری کویت گفت: برخی کشورهای اروپایی و امریکا از میانجیگری کویت برای حل بحران میان کشورهای خلیج‌فارس حمایت کرده‌اند.

 تعویق رای‌گیری تحریم‌های جدید سنا علیه ایران؛برنا| رای‌گیری درباره وضع تحریم‌های جدید ضد ایران در مجلس سنای امریکا به تعویق افتاد. نمایندگان مجلس سنا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کمیته‌های بانکداری و روابط خارجی سنا حدود یک هفته است که درباره اصلاحیه لایحه تحریم‌های ایران و روسیه مذاکره می‌کنند. میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در جلسه روز دوشنبه مجلس سنا اعلام کرد: نمایندگان سنا در حال مذاکراه برای وضع تحریم‌های بیشتر ضدروسیه هستند. وی افزود: لایحه تحریم ایران همین هفته و به زودی به رای گذاشته می‌شود.

 سعودی‌ها ایران و منطقه را نشناخته‌اند؛ایرنا| رییس مرکز تحقیقات استراتژیک، اظهارات مقامات سعودی را ناشی از بی‌تجربگی و نشناختن ایران و منطقه دانست و گفت: اختلاف آنها با قطر هم نشان‌دهنده بی‌ظرفیتی دیپلماسی عربستان است که با نزدیک‌ترین همسایگان خود نمی‌تواند زندگی آرامی داشته باشد. علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با گونار فرس رییس مرکز پژوهش‌های سوئد در جمع خبرنگاران درباره نقش عربستان در حادثه تروریستی تهران با توجه به برخی اظهارات مقامات سعودی افزود: سعودی‌ها نه ظرفیت و نه جرات این کار را دارند، بلکه فقط ادعا می‌کنند و خیلی از اوقات پاسخ این‌طور ادعاهای ابلهانه خاموشی است.

 

ارسال نظر