از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۰۰

 تاکید روسیه بر لزوم یکپارچکی عراق

روسیه با تاکید بر لزوم یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق در قالب کشور واحد، حل‌و‌فصل مسائل و اختلافات اقلیم کردستان و دولت مرکزی این کشور، راه مذاکره را خواستار شد. به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه با تاکید بر تداوم مواضع اصولی مسکو در قبال عراق گفته روسیه از یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق با رعایت حقوق قانونی تمام گروه‌های قومی و مذهبی که کردها بزرگ‌ترین آن را تشکیل می‌دهند، حمایت می‌کند. اقلیم کردستان به تازگی اعلام کرده که برای استقلال از عراق همه‌پرسی برگزار می‌کند.

 اعتراض پاکستانی‌ها به قطع 20 ساعته برق

افزایش ساعات قطعی برق در پاکستان، علاوه بر اینکه موجب اعتراض مردم مناطق مختلف این کشور شده و صدای کشاورزان را در آورده است. کشاورزان منطقه «خُضدار» ایالت بلوچستان تحصن کردند و جاده اصلی کویته-کراچی را بستند. به گزارش رسانه‌های پاکستان، تحصن‌کنندگان نسبت به ساعات طولانی قطع برق در شبانه‌روز و خاموشی طولانی مدت پمپ‌های آب کشاورزی در فصلی که مزارع و باغ‌ها به‌شدت نیاز به آبیاری دارند، اعتراض کردند. زمان قطعی برق در این منطقه حتی به 20 ساعت در طول شبانه‌روز نیز می‌رسد.  

 انفجار بمب کنار جاده‌ای در قطیف عربستان‌سعودی

از عربستان گزارش شده، بر اثر انفجاری یک افسر ارتش کشته و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند. این حادثه در استان قطیف، واقع در شرق این کشور رخ داده است. بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان‌سعودی، خودرو حامل نیروهای ارتش در منطقه‌یی در العوامیه با یک بمب کنار جاده‌یی برخورد کرده است. وزارت کشور تایید کرده این انفجار حادثه تروریستی بوده است. العوامیه با 30 هزار جمعیت در شرق عربستان‌سعودی در سال‌های اخیر بارها محل عملیات نیروهای امنیتی و درگیری مسلحانه بوده است.  

 رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه

رزمایش‌های نظامی مشترک نیروهای جمهوری آذربایجان و ترکیه در جمهوری خودمختار نخجوان آغاز شد. به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این رزمایش‌های نظامی تاکتیکی بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود و در آن واحد‌های مختلف ارتش دو کشور مشارکت دارند. هدف از برگزاری این رزمایش‌های مشترک را تکمیل روند هماهنگی میان نیروهای مختلف دو کشوراز طریق تبادل تجربه، بهبود توانایی نیروهای نظامی در راستای اجرای عملیات مشترک و تعامل میان و احدهای نظامی اعلام کرد. رزمایش‌های نظامی مشترک نیروهای جمهوری آذربایجان و ترکیه در نخجوان تا 16 ژوئن جاری ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر