مصوبه اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا ابلاغ شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۸۸

مصوبه «عرضه و معامله کل محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست‌ قیمت تضمینی از طریق بورس کالا برای مصارف صنف و صنعت» که در جلسه مورخ هفتم خرداد هیات وزیران تصویب شده بود روز ۲۰خرداد از سوی اسحاق جهانگیری، معاول اول رییس‌جمهور ابلاغ شده است. به گزارش«تعادل» به نقل از فارس، هیات وزیران در جلسه 7خرداد سال 1396 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل ۱۳۸قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۳۳قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹ تصویب کرد:

1 - عرضه و معامله کل محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف‌(خبازی‌ها) و صنعت مجاز است.

۲- شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان بازارساز مکلف است حداکثر تا ۲هفته پس از نخستین عرضه هر محموله گندم در تابلو بورس در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان اقدام به خرید آن محموله از محل اعتبارات مصوب مربوط کند.

۳- هزینه‌های اجرای سیاست قیمت تضمینی توسط شرکت بورس کالای ایران با هماهنگی جهاد کشاورزی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می‌شود.

۴- مابه‌التفاوت قیمت معامله شده در تابلو بورس تا قیمت خرید تضمینی گندم از محل اعتبارات مربوط به قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور پرداخت خواهد شد. براساس این گزارش؛ این مصوبه در جلسه هفتم خرداد هیات وزیران تصویب و با شماره ۳۱۴۵۵ مورخ 20خرداد 1396 از سوی اسحاق جهانگیری، معاول اول رییس‌جمهور ابلاغ شده است.

 

 

ارسال نظر