ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۶۵

بویینگ 60 فروند هواپیما به آسمان می‌فروشد

تفاهمنامه خرید 60 هواپیما با 5 درصد پرداخت نقدی و ۹۵درصد فاینانس بین شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت بویینگ به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، دیروز با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قراردادی بین شرکت آسمان و بویینگ به امضا رسید که قرار شد، ابتدا ۳۰هواپیمای بویینگ ۷۳۷و به تدریج ۳۰ فروند هواپیمای دیگر توسط شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: امروز قرارداد ۳۰+۳۰ با شرکت بویینگ امضا شد. ۵ درصد قیمت خرید را شرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و ۹۵درصد فاینانس خواهد بود که رقم قابل توجهی است. خوشحالم که با این اقدام می‌توانیم به دارایی بازنشستگان اضافه کنیم همچنین ناوگان هوایی را به نحوی شایسته ارتقا دهیم که بازارهای منطقه را در اختیار گیرند.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان روز به روز به سمت تثبیت بیشتر می‌رود. در سال ۱۳۹۲ تعداد هواپیماهای پروازی ۸فروند بود و امروز به ۲۱فروند رسیده است.

در آمارهایی هم که اخیرا منتشر کرده‌اند ما جزو بیشترین پروازها قرار می‌گیریم. استراتژی ما نظم در آینده برای آسمان با خدمات با کیفیت‌تر خواهد بود.

وی افزود: سالانه حدود 4میلیارد دلار شرکت‌های خارجی در ایران بلیت می‌فروشند و قطعا باید تغییرات بنیادین در خطوط هواپیمایی بدهیم و از منطقه کسب درآمد کنیم.

خطوط هواپیمایی ما هم از فروش 4میلیارد دلار پیشگیری کند و هم بتوانیم از بازار منطقه استفاده کنیم و بخشی از درآمد کشور را از طریق انتخاب مسافر از بازار منطقه به انجام برسانیم.

به گفته ربیعی، مطالعات نشان می‌دهد هر یک فروند که اضافه می‌شود، تعدادی شغل را اضافه می‌کند. در نظر داریم با افزایش هواپیماهای خود ایجاد شغل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با محکوم کردن حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر امام(ره) گفت: اگر شهدای حرم نبودند، ‌امروز دولت‌های تروریستی در منطقه حاکم شده بودند و دنیا مواجه با دولت‌هایی بود که پشتیبان تروریسم و مولد تروریسم بودند. این خدمتی است که جمهوری اسلامی ایران به تمام انسان‌ها در هر جایی که مورد حمله تروریست‌ها بوده‌اند، کرده است.

 

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای تابستانی از امروز

پیش‌فروش بلیت قطارهای تابستانی که حدفاصل اول تیرماه تا دهم مهرماه ۱۳۹۶ در مسیرهای داخلی حرکت می‌کنند، از ساعت ۱۰ صبح 21 خردادماه و به‌طور همزمان از طریق سامانه‌های اینترنتی و دفاتر رسمی فروش بلیت آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ زمان حرکت قطارها، دفاتر فروش و قیمت نهایی بلیت می‌توانند از طریق سامانه‌های اینترنتی اقدام کنند.

براساس دستورالعمل راه‌آهن با وجود آنکه آزاد‌سازی نرخ بلیت قطار در بین شرکت‌های ریلی اجرایی نشده است، اما شرکت‌هایی که در ایام غیرپیک تخفیف‌هایی برای مسافران‌شان در نظر بگیرند، می‌توانند در ایام شلوغی سفر درصدی افزایش قیمت داشته باشند.

 

وارسی 2 راه‌هوایی جدید با هواپیمای فلایت‌چک

 راه‌های هوایی A۶۴۷ و W۱۵۴ وارسی شدند تا ترافیک هوایی ایلام به سمت تهران و بالعکس روان‌‌سازی شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با سفر هواپیمای فلایت‌چک به آبادان راه هوایی A۶۴۷ از ورامین تا مرز عراق به طرف ایلام وارسی شد. در واقع در این مسیر پروازهای عتبات‌عالیات انجام می‌شود. همچنین هواپیمای فلایت‌چک در مسیر بازگشت به تهران، راه هوایی  W۱۵۴ را از ایلام به سمت تهران وارسی می‌کند.

با وارسی این راه‌های هوایی، قدری از زمان سفر هواپیماها کاهش می‌یابد البته این وارسی در روان‌سازی ترافیک هوایی تاثیر بسزایی دارد.

در پی تنش در روابط عربستان و قطر، تمام پروازهای قطری به مقصد اروپا از نوار غربی ایران صورت می‌گیرد. همین مساله منجر به افزایش ترافیک پروازی در غرب کشور شده است.

انتقال مواد غذایی به قطر با ۴ پرواز‌ باری

یک مقام مسوول ایران‌ایر گفت: کشور ایران توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تاکنون در قالب چهار پرواز مواد غذایی و سبزیجات از فرودگاه‌های تهران و شیراز به قطر فرستاده است.

به گزارش فارس، شاهرخ نوش‌آبادی اظهار کرد: پس از موضوع تحریم قطر توسط چهار کشور‌ مصر، عربستان، امارات و بحرین، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون در قالب چهار پرواز، مواد غذایی و سبزیجات به کشور قطر منتقل کرده است.  مدیرکل روابط‌عمومی ایران‌ایر ادامه داد: ایران‌ایر آمادگی دارد متناسب با نیاز و درخواست کشور و مردم قطر پروازهای باری دیگر به این کشور داشته باشد.  

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه ایران‌ایر 3 فروند هواپیمای کارگو (باری) شامل دو فروند ایرباس و یک فروند بویینگ 747 در ناوگان خود دارد، بیان کرد: این چهار پرواز هواپیماهای باری ایران‌ایر به قطر، با بویینگ 747 انجام شده است.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر یادآور شد: انتقال این مواد غذایی به قطر، از طریق فرودگاه‌های تهران و شیرا‌ز انجام شده است که همان‌طور که گفته شد، بنا به درخواست کشور قطر افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر