دژپسند: جبران عقب‌ماندگی رشد اقتصادی با 3 برنامه کلان

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۶۷

وزیر اقتصاد با اشاره به ۳ برنامه کلان وزارت اقتصاد برای تحقق اقتصاد قوی گفت: بعد از تحریم صادرات نفت بلافاصله طرح‌هایی را برای بخش‌های غیرنفتی لحاظ کردیم تا در تجهیز و تأمین مواد اولیه و واسطه‌ای مشکلی ایجاد نشود.

فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد قوی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تحرک اقتصاد ایران و تغییر وضعیت رکودی در نظر گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم با اجرای این برنامه‌ها در مسیر تحقق اقتصاد قوی گام‌ برداریم.

وی گفت: در راستای تحقق اقتصاد قوی طرح و برنامه‌هایی برای تأمین مالی دولت و اقتصاد ایران، اصلاح روش‌ها و همچنین افزایش تحرک اقتصاد در نظر گرفته‌ایم. دژپسند با توجه به موانع تحقق اقتصاد قوی و رشدهای اقتصادی پایدار در کشور گفت: متأسفانه بعد از هدف قرار گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد ایران تحت تأثیر تحریم‌های خارجی با چالش‌هایی روبرو شدیم.

در حال حاضر صادرات نفت ایران مورد هدف تحریم‌های اقتصادی امریکا قرار گرفته است، اما بلافاصله تصمیم گرفتیم روی بخش‌های غیرنفتی تمرکز کنیم. در حال حاضر طرح‌هایی را برای تجهیز سرمایه و تأمین منابع مالی مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم تا عقب‌ماندگی رشد اقتصادی در سنوات اخیر جبران شود.

 

ارسال نظر