معافیت مالیاتی مناطق آزاد تولید داخل را نابود می‌کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۷۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر شاهد آن هستیم که مناطق آزاد محلی برای واردات شده‌اند، گفت: معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد نابودی تولید داخل را به دنبال دارد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با مهر درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی، اظهار داشت: منطق ایجاد مناطق آزاد بیشتر ناظر بر آن بود که در آنجا بتوان کالاهایی را تولید و صادر کرد. به عبارتی قرار بود قوانین آسان‌تری نسبت به سرزمین اصلی در آنجا وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: شاید برای تولید کالاهایی که وارد سرزمین اصلی نمی‌شوند بلکه از مرزها خارج و به کشورهای دیگر صادر می‌شوند نگرفتن مالیات ارزش افزوده منطقی داشته باشد که البته در این خصوص‌ هم نکات و نقدهایی وجود دارد، اما اگر کالایی وارد سرزمین اصلی شود، تولید‌کننده عوارض، گمرک و مالیات بر ارزش افزوده آن را باید پرداخت کند.

وی ضمن مخالفت با معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: متاسفانه درحال حاضر شاهد آن هستیم که مناطق آزاد محلی برای واردات شده‌اند و از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم معاف هستند. این موضوع نابودی تولید داخل را به دنبال دارد.مفتح تصریح کرد: امیدواریم در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد مورد بازنگری و بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر