فرصت بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی تا پایان مهر ماه

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۰۲

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، اعلام کرد: همه مودیانی که تا پایان مهر ماه ۱۳۹۸ مالیات خود را پرداخت کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

محمدرضا نوری افزود: امسال به نام رونق تولید نام‌گذاری شده، بنابراین سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی، اقداماتی را برای حمایت از مودیان مالیاتی و به‌طور ویژه برای بخش تولید اتخاذ کرده که در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی در تلاش است با تقویت ضمانت‌های اجرایی با بازتعریف رابطه بین سازمان و فعالان اقتصادی و با مبارزه قاطعانه با فرار مالیاتی در کنار حمایت همه‌جانبه از تولید بتواند تبعیت مالیاتی را با خوداظهاری افزایش دهد.

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران درباره مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی، تصریح کرد: همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیر دولتی که تا پایان مهر نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی اقدام کنند ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی آنها بخشیده می‌شود.

نوری افزود: برحسب تناسب تاخیر تا پایان سال به ازای هر یک‌ماه برای بخش‌های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها 4 درصد از بخشودگی جرایم مالیاتی کم خواهد شد و این بخشنامه تا پایان سال ۹۸ به قوت خود باقی است.

وی یادآور شد: میزان بخشودگی جرایم اسفندماه برای واحدهای تولیدی ۹۰ درصد و سایر واحدها ۸۰ درصد اختصاص یافته است.

نوری با بیان اینکه این بخشنامه در سال‌های بعد تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: چنانچه پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شد، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد شد، بنابراین بهتر است که فعالان اقتصادی از این فرصت حاضر استفاده کنند.

 

ارسال نظر