شماره امروز: ۵۴۷

| | |

امروزه موضوع فروش، توزیع و بازارگذاری کالا در کشور در حال پیدا کردنِ جریان صحیحِ روند خود است و به دنبال آن مفهوم رقابت نیز شکل ارزشی خود را که متناظر به اصلاح کیفیت و کمیت است،

امروزه موضوع فروش، توزیع و بازارگذاری کالا در کشور در حال پیدا کردنِ جریان صحیحِ روند خود است و به دنبال آن مفهوم رقابت نیز شکل ارزشی خود را که متناظر به اصلاح کیفیت و کمیت است، پیدا کرده است، این امر وجود یک ساختار حرفه‌ای و انجام کار تخصصی با مشخصه‌های فنی و تکنیکی یک صنعت را می‌طلبد. موضوع پخش و توزیع مناسب کالا و خدمات، امروزه یکی از اصول مهم و اساسی است که به صنعتی بزرگ و تجارتی عظیم تبدیل شده است، صنعت پخش می‌تواند به دلیل ارتباط نزدیک با تولید و مصرف از هر بخشی یا نهادی سریع‌تر علائم مربوط به رونق و رکود را در بازار شناسایی و به‌موقع مسوولان و دستگاه‌های مرتبط را نیز برای اقدامات پیشگیرانه مطلع کند. نظام توزیع کالا و خدمات ازجمله بخش‌های مهم در اقتصاد کشورهاست که از یک طرف کالاها و خدمات را دراختیار مصرف‌کنندگان و از سوی دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌های تولیدی منتقل می‌کنند، در این راستا شرکت به‌پخش در سال 1334 شمسی به عنوان بخش فروش شرکت توسعه صنایع بهشهر شروع به فعالیت کرده است، این شرکت از سال 1351 پس از تبدیل شدن به شرکت سهامی خاص به‌پخش، توزیع تولیدات شرکت‌های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر، همچون پاکسان، بهپاک و مارگارین را نیز عهده‌دار شده  است.

 شرکت به‌پخش با سابقه بیش از نیم قرن رهبری صنعت پخش کشور، در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت پخش محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی داخل کشور توانسته جایگاه ویژه‌ای را در عرصه توزیع کالا در منطقه خاورمیانه به دست آورد، این شرکت از سال 1381 ضمن تبدیل شدن به شرکت سهامی عام، در قالب یک شرکت مادر مشغول  به  فعالیت  است.

 از آنجایی که در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان، گسترش استفاده از ابزارها و روش‌های نوینِ نگهداری، چیدمان، حمل و نقل و درنهایت توزیع کالاها و خدمات، همراه با رعایت استانداردهای مختلف و با صرف کمترین هزینه و زمان در فرآیند مربوطه، به عنوان شاخص‌های توسعه و پیشرفت نظام توزیع کالا و خدمات درنظر گرفته می‌شود، شرکت به‌پخش نیز با تغییر و نوین‌سازی ساختار خود با بیش از 1700 نفر پرسنل متخصص در سراسر کشور، وظیفه ارائه خدمات مطلوب در بخش‌های مختلف را به مشتریان این شرکت برعهده دارد. همگام با توسعه و پیشرفت دنیای کنونی و رشد اقتصاد و جهانی شدن، شرکت به‌پخش نیز با تکیه بر کارکنان مجرب و متخصص خود و بهره‌گیری از انبارها و مراکز پخش گسترده و متعدد در سراسر کشور و همچنین بهره‌مندی از ناوگان عظیم حمل و نقل، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مدرن و پیشرفته و دستیابی به دانش فنی بیش از نیم قرن رهبری صنعت پخش کشور، علاوه بر توزیع گسترده محصولات شرکت‌ها‌ی عضو گروه توسعه صنایع بهشهر، پخش کالاهای تولیدی برخی شرکت‌های ایرانی در اقصی نقاط کشور را  نیز انجام  می‌دهد.

توزیع مویرگی کالا که با الهام از سیستم توزیع گردش خون در بدن موجودات زنده بنیان نهاده شده، توزیع گسترده، یکسان و فراگیر کالا از مرکز تا اقصی نقاط در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه است، بر این اساس شرکت‌های توزیع و پخش محصولات را می‌توان به عنوان عامل توزیع عدالت درسطح جامعه قلمداد کرد. در این راستا شرکت به‌پخش با در اختیار داشتن 28 مرکز پخش در سراسرکشور، نقش مهمی در توزیع محصولات بیش از 50 برند مطرح داخلی و خارجی ایفا کرده و در نهایت 600 شهر را با بیش از 60 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی، داروخانه، سوپرمارکت و اتحادیه، در گستره شبکه توزیع خود قرار داده  است.

از آنجایی که شرکت به‌پخش با ساختاری سازمان‌یافته و پیروی از استراتژی واحد برای نظام توزیع کالاها و خدمات، به عنوان یک حلقه از زنجیره اتصال تولیدکننده به مصرف‌کننده عمل کرده، این شرکت در امر برند‌سازی بسیاری از کالاهای توزیعی خود نیز نقش‌آفرین بوده  است.

 در حال حاضر شرکت به‌پخش با همراهی شرکت‌های تابعه خود همچون شرکت توسعه صنایع غذایی به‌پخش، شرکت بازرگانی بین‌المللی به‌پخش، شرکت سهامی خاص به‌پخش داروی بهشهر، گروه تولیدی آروین ملل زرین، شرکت ترابری و حمل و نقل به‌پخش و شرکت زرین پخش بهشهر، در زمینه‌های خرید، بسته‌بندی، توزیع و فروش انواع کالا، حمل و نقل جاده‌ای، واردات و صادرات، اخذ نمایندگی انحصاری کالا، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات اقتصادی، ایجاد نمایشگاه، فروشگاه، نمایندگی و شعبه در داخل و خارج از کشور، فعالیت می‌کند.

آگاهی از نیازها و خواسته‌های مشتریان از طریق مطالعه، مراجعه و تحقیق به منظور ارایه خدمات مطلوب و افزایش سطح رضایت آنان، همکاری و ایجاد روابط موثر با تامین‌کنندگان کالا و ارتقای کمی و کیفی توزیع و فروش محصولات آنها به منظور صیانت از منافع متقابل و پایدار، توسعه مستمر سهم بازار با تاکید بر اصل خلاقیت، نوآوری و استفاده از فرصت‌ها به منظور خلق ارزش افزوده برای ذی‌نفعان، توجه به ارزش‌های والای نیروی انسانی و تلاش برای توانمند‌سازی و ایجاد محیط کاری مناسب به منظور تحقق اصل شایسته سالاری و تامین رضایت و رفاه نسبی کارکنان، بهبود و ارتقای عملکرد فرآیندهای شرکت با استناد به اصول بهره‌وری و بهینه‌سازی روش‌ها و سیستم‌ها و همچنین افزایش توان رقابتی در راستای تعالی سازمانی از مهم‌ترین خط‌مشی‌های شرکت به‌پخش به شمار  می‌روند.

به منظور ایجاد وجه تمایز میان شرکت به‌پخش نسبت به سایر رقبای موجود، شرکت به‌پخش با بهره‌گیری از سیستم‌های علمی کسب و کار و استفاده از تکنولوژی روزIT  و همچنین تنوع بخشی به سبد کالایی، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا در کوتاه‌ترین زمان، مایحتاج مطابق با سلیقه خود را تامین کنند، قرار گرفتن در شمار 100 شرکت برتر ایران از سال 1385 تاکنون، کسب مقام اول در «گروه خدمات و بازرگانی» IMI 100  در سال 1390 به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی و همچنین وسعت روز به روزِ دامنه فعالیت‌های شرکت و استمرار اعتماد ارزشمند مشتریان، مصداق بارز  این تفاوت  است.

افزایش تنوعِ هدفمند محصولات به منظور افزایش سهم بازار و پایداری افزایش فروش شرکت، برند‌سازی و ارتقای نام تجاری شرکت با هدف ایجاد تصویر ذهنی مثبت، نهادینه‌سازی مشتری‌مداری و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان به منظور رضایتمندی مشتری و برنامه‌ریزی فروش سیستماتیک به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپر مارکت‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها از دیگر مصداق‌های نشان‌دهنده تلاش شرکت به‌پخش برای متفاوت بودن  است. 

 نگاه مشتری‌مدارانه شرکت به‌پخش، این شرکت را برآن داشته تا همواره با حفظ کیفیت محصول در طول زنجیره توزیع در تمام نقاط کشور و با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی و دمایی مختلف، قیمت یکسان کالا به منظورحفظ عدالت در جامعه، توجه به اصالت کالا، کنترل، بررسی و برنامه‌ریزی برای حفظ موجودی کالا در بازار مصرف و سهولت دسترسی عادلانه کالا در سراسر کشور پاسخگوی، مشتریان و رضایتمندی آنان در طول چندین دهه فعالیت خود باشد.

توانایی جلب‌نظر تولیدکننده و گرفتن سفارش از مشتریان عمده، طراحی و ساخت انبارهای استاندارد نگهداری و شبکه توزیع و ارسال مناسب کالا، مکانیزم صحیح دریافت پول و بازگرداندن آن به تولیدکننده، جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه و شرکت‌های رقیب، مذاکره با مشتریان برای افزایش انگیزه‌های لازم خرید و حصول توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک، تامین وجوه و مقادیر لازم محصول درکانال توزیع، ریسک‌‌پذیری و بازاریابی سیستماتیک از مهم‌ترین ارکان اساسی ارتقای موقعیت و جایگاه شرکت به‌پخش به عنوان بزرگ‌ترین شرکت توزیع و فروش محصولات مصرفی در ایران و منطقه محسوب می‌شود.

صنعت پخش به دلیل دارا بودن ارتباط دو سویه میان واحدهای تولیدی و مصرف‌کنندگان، از تخصص، هوش و ظرفیتی به مراتب بیشتر از سایر تشکل‌های صنفی برخوردار است، به همین خاطر می‌بایست شرایط و روش‌های اجرایی صنعت پخش همسو با تغییرات پیش رو مورد بازنگری قرار گیرد، از این‌رو شرکت به‌پخش با طراحی و برگزاری گسترده و مداوم دوره‌های آموزشی متناسب با نوع تخصصِ مشاغل صنعت پخش، در تمامی رده‌های شغلی، برای بهبود کیفیت توزیع به جهت مواجهه با تغییر رفتار مصرف‌کننده،  نقش مهمی ایفا  می‌کند.

افزایش بهره‌وری شرکت به‌پخش در ابعاد مختلف سازمانی از طریق ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی و بالا بردن ضریب نوآوری، ابتکارات و خلاقیت‌های فردی کارکنان خود به ویژه در شرایط رکود که ممکن است کاهش تقاضای موثر را در اثر کاهش دو عامل کیفیت و قیمت رقم بزند، از دیگر مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی شرکت به‌پخش در سطوح  مختلف  است.

شرکت به‌پخش با تامین و تجهیز مراکز پخش و بهره‌گیری از نیروی انسانی پویا و پرانرژی و با تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و تخصصی به منظور همسویی با تحولات و پیشرفت‌های نوین روز در زمینه توزیع گسترده، عادلانه و سریع کالا در سراسر ایران با هدف رضایتمندی مشتریان و خدمت رسانی سالم، علاوه بر توسعه و افزایش مستمر فعالیت‌های شرکت و ایجاد سیستم مناسب بازاریابی و ارتباط موثر با ذی‌نفعان و افزایش سطح رضایت آنها، چشم‌انداز روشنی را برای ارتقای موقعیت و جایگاه شرکت به‌پخش رقم زده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران