شماره امروز: ۵۴۷

| | |

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد ضعیف ۲ خودروساز داخلی و تاثیرات آن بر آلودگی هوا گفت:

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد ضعیف ۲ خودروساز داخلی و تاثیرات آن بر آلودگی هوا گفت: موضوع اصلی آلودگی هوا به دستگاه‌های اجرایی و دولت برمی‌گردد. البته در قانون هوای پاک شرح وظایف هریک از ۲۱ دستگاه مرتبط به‌طور دقیق مشخص شده است. به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی با بیان اینکه واقعیت این است که از سخن گفتن در رابطه با آلودگی هوا و گوش فرا ندادن مسوولان خسته شده‌ایم، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بخشی که باید قانون هوای پاک را پیگیری کند، تنها نقش نظارتی دارد.‌ای کاش در این قانون معاون اول رییس‌جمهور متولی اجرایی شدن قانون هوای پاک و مطالبه‌گر موضوع آلودگی هوا بود. وی همچنین تصریح کرد: ۲۱ دستگاه در این زمینه وظیفه دارند و مردم نمی‌دانند دقیقاً کدام دستگاه پاسخگو است؟ با این شرایط حتی مسوولان نیز به اختلاف می‌خورند که چه کسی باید در این زمینه به مردم پاسخ بدهد. پیرهادی با بیان اینکه استانداری در این رابطه دو جلسه برگزار و استاندار موارد را پیگیری کرد، گفت: موارد به اندازه‌ای زیاد بود و دستگاه‌ها به اندازه‌ای به وظایف خود عمل نکردند که در نتیجه اتفاق خاصی در این قانون نیفتاد. عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت باید در اولین قدم وسایل نقلیه عمومی، شخصی، موتورسیکلت و کامیون‌های فرسوده را از رده خارج کند، اظهارکرد: در قدم دوم باید شرح وظایف را در خصوص ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ و ۱۰ میکرون در قانون مشخص کنیم. زمانی که قانون هوای پاک تصویب شد، موارد بیشتر ناظر به آلایندگی ۲.۵ بوده و به ۱۰ میکرون و ریزگردها در قانون به دقت پرداخته نشده و وظایف نیز به درستی تبیین نشده است. وی با بیان اینکه کلیه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها باید آلودگی هوا را اولویت اصلی خودشان بدانند، یادآور شد: این موضوع هنوز اولویت نیست و شاید یکی از مسائل، بودجه باشد که هزاران دلیل برای توجیه مطرح می‌شود. ما در خصوص آلودگی صحبت می‌کنیم، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران