شماره امروز: ۵۴۷

| | |

در پی ریزش بخش‌هایی از باقیمانده ساختمان «متروپل» در چهارشنبه هفته گذشته، محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد،

ریزش متروپل کنترل شده‌ بود

در پی ریزش بخش‌هایی از باقیمانده ساختمان «متروپل» در چهارشنبه هفته گذشته، محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد، این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرده و منجر به فوت آن خانم شد.  درباره علت ریزش مجدد ساختمان متروپل که منجر به فوت یک نفر شد، اظهار کرد: عملیات تخریب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال انجام بوده‌ و در حین آواربرداری این اتفاق رخ داد و علت تلفات در این عملیات در دست بررسی است.وی با بیان اینکه تخریب ساختمان 8 طبقه متروپل باید با محاسبات دقیقی انجام می‌شد، ادامه داد: این ساختمان به‌شدت آسیب‌پذیر بوده و طبق گزارش ارایه شده، تخریب بخش اعظمی از این ساختمان انجام شده و تنها تکه‌ای از آن باقی مانده‌ است. این ساختمان پس از حادثه تلخ ریزش، برای انجام عملیات تخریب و آواربرداری به قرارگاه خاتم الانبیا تحویل شده بود و عملیات تخریب ساختمان در طول این مدت متوقف نمانده است.رضایی کوچی درباره علت تاخیر در انجام علمیات تخریب گفت: اطراف این ساختمان ناپایدار بافت مسکونی و خیابان پرتردد بوده و نیمی از این ساختمان 8 طبقه هم ریزش داشته و بسیار آسیب پذیر بوده، ازاین‌رو باید با یک مهندسی دقیق، ریزش کامل این ساختمان انجام می‌شد چراکه در غیر این صورت ریسک ریزش آن بر خانه‌های مجاور افزایش پیدا می‌کرد.وی ادامه داد: طبق اعلام قرارگاه خاتم‌الانبیا؛ براساس طراحی اولیه، این ساختمان آماده ریزش کنترل شده بود و در حین ریزش کنترل شده هم تمام افراد و کارگران از آن سایت خارج شده بودند.رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ریزش ناگهانی نبود و این ریزش در ادامه علمیات تخریب کنترل شده، انجام شد، اظهار کرد: این ریزش براساس محاسبات بود و دقیقا در همان محل مشخص شده ریزش انجام گرفته اما متاسفانه سنگی از ساختمان جدا شده و با یک خودرو که سرنشین آن یک خانم بوده برخورد کرده و منجر به فوت آن خانم شد و باید این موضوع که چرا این ریزش کنترل شده منجر به فوت یک نفر شده، بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

افزایش سفرهای جاده‌ای  در هفته گذشته

بیشترین ورود روزانه به استان مازندران با سفرهای جاده‌ای در یک هفته گذشته، ۲۰ هزار وسیله نقلیه بوده در حالی که هفته پیش از آن، ۲۸ هزار وسیله به این استان وارد شده بود و در استان گیلان نیز، ۲۲ هزار وسیله نقلیه به ۱۳ هزار کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۲۹ مهر تا ۵ آبان ماه ۱۴۰۱) یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۱۷۷ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (جمعه ۳۰ مهر تا پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰)، با 5 درصد افزایش مواجه بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۲۲ تا پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱)، کاهش 2 درصدی را تجربه کرده است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۲۹ مهر تا ۵ آبان، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، 2 درصد کاهش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است. در هفته گذشته حدود 6 میلیون و ۷۱۱ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک مازندران، فارس و خراسان رضوی در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است. بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۶۸ هزار و ۹۳۴ وسیله نقلیه و مربوط به پنجشنبه ۲۸ مهر ماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، مرکزی، قم، گیلان و اصفهان مشاهده شده‌اند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران