شماره امروز: ۵۴۷

| | |

در حالی که به گفته معاون فنی گمرک 500 کامیون وارداتی در گمرک معطل مانده و ترخیص نشده‌اند و برخی شرکت‌های واردکننده با کلاهبرداری و زیاده‌خواهی مبالغ زیادی از رانندگان دریافت کرده‌اند، اما هنوز کامیون‌ها به دست آنها نرسیده است.

زیاده‌خواهی برخی واردکنندگان کامیون از رانندگان

در حالی که به گفته معاون فنی گمرک 500 کامیون وارداتی در گمرک معطل مانده و ترخیص نشده‌اند و برخی شرکت‌های واردکننده با کلاهبرداری و زیاده‌خواهی مبالغ زیادی از رانندگان دریافت کرده‌اند، اما هنوز کامیون‌ها به دست آنها نرسیده است. برخی از رانندگان متقاضی طرح اسقاط کامیون‌های فرسوده با «سامانه سوت‌زنی» خبرگزاری فارس تماس گرفته و اینگونه عنوان کردند که با وجود آنکه از سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 260 میلیون تومان به شرکت‌های خصوصی واردکننده کامیون خارجی پول داده‌اند و کامیون‌های قدیمی خود را اسقاط کرده‌اند، اما هنوز کامیون جدید به دست آنها نرسیده است. آنها اعلام کردند کامیون‌های وارداتی توسط شرکت‌های خارجی وارد کشور شده و عمدتا در گمرک غرب تهران و شهریار معطل مانده و زیر باد و باران در حال پوسیدن است، اما این کامیون‌ها را به دلیل زیاده خواهی شرکت وارد‌کننده و درخواست 700 میلیون تومان برای ترخیص هر کامیون و عدم توان رانندگان، هنوز خودروهای کار را ترخیص نمی‌کنند. آنها این نکته را هم گفتند که در جلسه‌ای که با مهرداد جمال ارونقی داشتند، معاون فنی گمرک اعلام کرده هزینه ترخیص هر کامیون خارجی 200 میلیون تومان است، در حالی شرکت‌های واردکننده از این متقاضیان مبلغی بین 700 میلیون تومان طلب می‌کند و برخی شرکت‌ها تا 950 میلیون تومان خواسته‌اند تا یک دستگاه کامیون را از گمرک ترخیص کنند. در این زمینه رانندگان در تماس با سامانه سوت زنی اعلام کردند که اول قرار بود، این کامیون‌ها توسط شرکت‌های واردکننده به نرخ 52 هزار یورو وارد شود که آن را برای ما به نرخ 70 هزار یورو حساب کردند و الان که بعد از یک سال این کامیون‌ها را وارد کشور کرده و در گمرک مانده است، برای ترخیص این کامیون‌ها به جای 200 میلیون تومان مبلغ 700 میلیون تومان طلب می‌کنند، در حالی که ما حدود یک سال است کامیون نداریم در نتیجه کار و درآمدی هم نداریم و تمام دارایی و وام‌های گرفته شده را به این شرکت‌ها داده‌ایم.

مترو پردیس در انتظار برداشتن آخرین مانع

تمامی مجوزهای آغاز عملیات اجرایی مترو تهران ـ پردیس اخذ شده و فقط در مسیر تونل ورودی پردیس بالای جاجرود باید ۵۰۰ اصله درخت جابه‌جا شود که انجام آن منوط به دریافت مجوز از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران است. به گزارش ایسنا، پروژه مترو تهران ـ پردیس ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ توسط هیات دولت به تصویب رسید. این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر و دارای دو ایستگاه در مسیر است که هزینه اجرای آن ۴۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شد اما بنا به گفته مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس ـ به دلیل تاخیر به وجود آمده این رقم به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. عملیات اجرایی این طرح به عهده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) است. ساکنان پردیس مدت‌هاست که با شنیده شدن زمزمه‌های ساخت مترو در انتظار این پروژه هستند که می‌تواند به سهولت جابه‌جایی و افزایش جذابیت سکونت در این شهر منجر شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران