شماره امروز: ۵۴۷

| | |

به گزارش خودرونامه، دوشنبه ۱۰آبان ماه سال ۱۴۰۰ مدیران شرکت بهمن موتور در یک نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌موتور پرداختند.

به گزارش خودرونامه، دوشنبه ۱۰آبان ماه سال ۱۴۰۰ مدیران شرکت بهمن موتور در یک نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌موتور پرداختند. در این نشست خبری که با حضور محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور و عضو هیات‌مدیره گروه بهمن، علی پورابراهیم‌آبادی رییس هیات‌مدیره بهمن موتور، نیما مومنی مدیر تحقیقات و بازاریابی و فروش، پارسا نوری معاون مهندسی و اسماعیل نوروزی مدیر کسب وکار این شرکت برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بهمن موتور، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند. ضرابیان در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌موتور گفت: ۴محصول جدید شامل یک نوع ون باری (CARGO VAN) در گروه تجاری سبک، یک نوع خودروی سواری و دو نوع خودروی SUV جدید طی شش تا هفت ماه آینده در بهمن موتور عرضه خواهد شد.

به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلندمدت نگاه می‌کنیم

مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ به سوالی در خصوص ورود این خودروساز به مقوله صادرات خودرو، اظهارکرد: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلندمدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد نگاه می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه در مجموعه گروه بهمن هم‌اکنون روی صادرات خودروهای تجاری برنامه داریم، تصریح کرد: حضور طولانی مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را در برنامه دارد. مدیرعامل بهمن موتور همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو اذعان داشت: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف‌کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد. مدیرعامل بهمن موتور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات روش‌های فروش و عرضه خودروها از سوی بهمن موتور بیان داشت: سیاست بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است و روند ثبت‌نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت‌های تعریف شده است، مشکلاتی که در روند ثبت نام به وجود می‌آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تعداد خودروی تجاری شده جهت عرضه می‌باشد. وی افزود: دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی در طی دوره‌های فروش اینترنتی گذشته در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشتند و مسلما با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته در افزایش تیراژ تولید ماهیانه عرضه محصولات با تعداد بیشتری در مراحل فروش آتی خواهد بود. ضرابیان اظهار کرد: تنها امکان گروه بهمن، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود را افزایش دهد و تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه فیدلیتی تا پایان سال ادامه دارد، اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و تراشه‌های الکترونیکی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، نیز رسیدن به این هدف را سخت‌تر از گذشته کرده است. ضرابیان در ادامه تاکید کرد: بستر فروش اینترنتی مورد استفاده توسط شرکت بهمن موتور متعلق به شرکت مگا و درگاه اینترنتی iranecar.com می‌باشد و شرکت مگا موظف به تامین امنیت ثبت نام و اطلاعات مشتریان می‌باشد.

گام جدی بهمن موتور برای راه‌اندازی خطوط جدید

در ادامه این نشست، علی پور ابراهیم آبادی رییس هیات‌مدیره شرکت بهمن موتور نیز در تشریح اقدامات این شرکت در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی بیان کرد: افتتاح سالن ساین آف (Sign Off )، به روزرسانی خط رنگ شرکت و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید در دستور کار است. وی همچنین افزود: طی سالیان گذشته ۱۲ هکتار به فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شده است، همچنین توسعه و ساخت سالن‌های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه‌اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید شرکت بهمن‌موتور افزایش خواهد شد. رییس هیات‌مدیره بهمن موتور در پاسخ به این سوال که آیا بهمن موتور با کاهش تولید روبرو بوده است، بیان داشت: در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، با مشکلات زیادی همراه بودیم اما با توجه به اینکه یک مجموعه چالاک هستیم با همت همه متولیان و دست‌اندرکاران بهمن موتور توانستیم بر بسیاری مشکلات فائق آییم. وی همچنین در خصوص پلتفرم دیگنیتی و فیدلیتی گفت: بر روی این پلتفرم نسل‌های مختلفی از خودرو‌های SUV با توان‌های متفاوت و آپشن‌های به روز عرضه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران