شماره امروز: ۵۴۷

| | |

شکرالله بنار، رییس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران گفت: در ۴ سال گذشته و از زمانی که سازمان سرمایه‌گذاری حرفه‌ای‌تر وارد کار شد،

هزاران میلیارد تومان از اموال شهرداری رها شده است

شکرالله بنار، رییس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران گفت: در ۴ سال گذشته و از زمانی که سازمان سرمایه‌گذاری حرفه‌ای‌تر وارد کار شد، قرارداد اشتباهی بسته نشد، اما قبل از آن قراردادهایی موجود هستند که از جمله آنها می‌توان به پروژه صبا در منطقه ۶، برج طغرل در منطقه ۲۰، پروژه تیراژه در منطقه ۵ اشاره کرد که به هرکدام ورود کنیم حداقل هزار میلیارد تومان اموال شهرداری در آنها رها شده است. او درباره ارزش ریالی این پروژه‌ها گفت: پروژه‌های رها شده‌‌ای به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از چندین پروژه قفل شده شهرداری از دوره‌های پیشین مدیریت شهری تاکنون وجود دارد و ارزرش ریالی ۸۰ پروژه دیگر نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که روی آن مشغول به کار هستیم.  به گفته او، از محل تبصره ۳۲ بودجه سال ۹۲ قرار شد که حدود ۱۰۰ پروژه مشارکتی در زیرمجموعه سازمان سرمایه‌گذاری فعالیت کنند که برخی از این پروژه‌ها به سازمان آمد و برخی توسط شهرداری‌های مناطق حفظ شد و متاسفانه دچار تخلف شدند. بنار در گفت‌وگو با ایلنا درباره‌ عدم آورده مالی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران برای شهر گفت: رویکرد سازمان سرمایه‌گذاری مبنی بر این است که اگر ببیند، پروژه‌ای پیش نمی‌رود و شرکا، مشکلات اقتصادی یا ورثه‌ای دارند با توجه به مباحث حقوقی در قرارداد، در صورتی که شرایط فسخ متناسب با مفاد قرارداد باشد، آن را فسخ می‌کنیم، چرا که به نفع ما است.نمی‌شود زمین و پروانه رایگان به افراد بدهیم و شریک ما بشوند و بعد هم کاری انجام ندهند.  او با بیان اینکه تعداد پروژه‌های از این دست زیاد است، به تعدادی از پروژه‌های مهم در مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پروژه ساحل در منطقه ۲۲، پروژه مدائن در منطقه ۱۸، پروژه خلیج فارس در منطقه ۲۰و پروژه باران در منطقه ۴ از جمله این پروژه‌ها است. رویکرد ما گرفتن یک تصمیم شجاعانه است تا اموال شهرداری را برگردانیم، اگرچه که تصمیم سختی است، اما در حال اجرا است.  او در واکنش به اظهارات رییس کمیته اقتصادی شورا مبنی بر وجود بیش از ۱۸۰ پروژه مشارکتی در شهرداری که از سال ۹۰ تاکنون قفل شده‌اند و ۱۰۰ میلیارد هم برای شهرداری آورده مالی نداشته‌اند، گفت: از محل تبصره ۳۲ بودجه سال ۹۲ تعیین شد که حدود ۱۰۰ پروژه مشارکتی در زیرمجموعه سازمان سرمایه‌گذاری فعالیت کنند. برخی از این پروژه‌ها به سازمان آمد و برخی توسط شهرداری‌های مناطق حفظ شد و متاسفانه دچار تخلف شدند. برای مثال تخلفی که سازمان بازرسی در منطقه ۵ اعلام کرده و در آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخلف رخ داده، ناشی از مداخله نابجای برخی از مدیران در پروژه سرمایه‌گذاری بوده است.  او با اشاره به تهیه گزارشی از وضعیت پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران گفت: گزارشی را در این زمینه آماده کرده‌ایم.تعداد پروژه‌های شناسایی شده تاکنون به غیر از پروژه‌هایی که ما داریم، ۱۰۰ مورد است. پروژه‌های سازمان در حدود ۸۰ پروژه است که شناسنامه دارند و در حال فعالیت هستند، اما به غیر از این، ۱۰۰ پروژه دیگر در تهران بی‌صاحب رها شده است که از سال ۸۲ تا به حال در این وضعیت قرار گرفته‌اند.  او ضمن گلایه از عدم همکاری در ساماندهی پروژه‌ها گفت: متاسفانه در این زمینه با ما همکاری نمی‌شود تا این پروژه‌ها سر و سامان پیدا کند.

بازنگری در ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه تهران

علی اشراقی، رییس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ تهران از بررسی بازنگری طرح مکان‌یابی و ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه شهر تهران در این کمیسیون خبرداد. به گزارش فارس، اشراقی درباره بازنگری ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه شهر تهران در این کمیسیون اظهار کرد: مجوز ساخت بناهای بلندمرتبه در شهر تهران بر اساس طرح جامع، طرح تفصیلی و ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ‌شده صادر می‌شود و با توجه به ضرورت‌های موجود، شهرداری تهران اقدام به بازبینی طرح قبلی کرده است و طرح مکان‌یابی و ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه شهر تهران پس از بررسی در کـــارگروه فــنی، در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گرفت. وی افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون ماده 5 قرار شد شهرداری تهران به‌منظور طی کردن فرایند تصویب طرح، پهنه‌ها و محورهای مناسب مکان‌یابی شده و سقف تراکم ساختمان مجاز قابل احداث را به شورای عالی شهرسازی ارسال کند و متعاقباً ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج نیز ارایه کند.

اخذ نوبت معاینه فنی از «تهران من» ممکن شد

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه 5500 راننده خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند، گفت: اخذ نوبت معاینه فنی از طریق سامانه «تهران من» امکان پذیر شد. مقدم در گفت‌وگو با فارس، درباره نوبت دهی اینترنتی در مراکز معاینه فنی اظهارداشت: با هدف تسهیل در امکان دسترسی به سامانه نوبت دهی اینترنتی، تجمیع خدمات الکترونیکی شهرداری تهران و افزایش قابلیت این سامانه در پوشش همه مراکز معاینه فنی شهر تهران این ستاد نسبت به به‌روزرسانی و امکان اخذ نوبت معاینه فنی از طریق سامانه «تهران من» با استفاده از دانش تخصصی سازمان فآوا شهرداری تهران اقدام کرده و شهروندان می‌توانند به سهولت نسبت به تعیین وقت در مرکز مورد نظر و پرداخت هزینه معاینه فنی با موجودی شارژ شده در کیف پول شهروندی اقدام کنند. وی افزود: دسترسی به این سامانه هم به صورت مستقل از طریق تهران من my.tehran.ir و هم از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection. tehran .ir امکان پذیر است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران