شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 150113 | |

یعقوب آزاده‌دل، مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از لزوم تدوین و به‌روزرسانی قوانین دوچرخه سواری همزمان با توسعه دوچرخه خبرداد.

یعقوب آزاده‌دل، مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از لزوم تدوین و به‌روزرسانی قوانین دوچرخه سواری همزمان با توسعه دوچرخه خبرداد.به گزارش ایسنا یعقوب آزاده‌دل با اشاره به لزوم قانونمند شدن دوچرخه‌سواری در پایتخت، به اطلاعیه پلیس راهور مبنی بر «ممنوعیت تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دغدغه نشان می‌دهد که دوچرخه و دوچرخه‌سواری به چشم آمده است.او با بیان اینکه دوچرخه سواران، برای اینکه از سرعت و امنیت بیشتری برخوردار شوند وارد خطوط می‌شوند افزود: باید همزمان با توسعه دوچرخه‌ سواری در تهران بحث تدوین قوانین و به روز رسانی مقررات موجود انجام شود.آزاده دل با بیان اینکه باید برای توسعه مسیر دوچرخه‌سواری اقدامات بیشتری انجام گیرد، گفت: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در داخل شهر و ۷۰ کیلومتر نیز در مسیرهای تفریحی بوستان‌ها موجود است.او با بیان اینکه جای سوال است چرا دوچرخه‌سواران از همین مسیرهای موجود نیز استفاده نمی‌کنند و حریم‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: یکی از دلایل عمده پارک موتورسیکلت یا تردد آنها در مسیر ویژه دوچرخه است که راکب دوچرخه‌سوار مجبور می‌شود از سطح سواره استفاده کند.مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان اینکه ابتدا باید مسیر دوچرخه را افزایش داد و بعد قانونمند کردن آنها را پیش گرفت، گفت: پلیس نیز باید نظارت خود را افزایش داده و دوچرخه‌سوارانی که از مسیر خارج می‌شوند را مجاب کند تا از مسیر تعبیه شده‌شان حرکت کنند.او در مورد پیشنهاد شماره‌گذاری دوچرخه‌ها و نصب پلاک با بیان اینکه دوچرخه وسیله نقلیه محسوب نمی‌شود که پلاک داشته باشد، ‌گفت: حتی اگر حادثه‌ای نیز رخ دهد می‌تواند به دلیل شتاب پایین دوچرخه‌ها، همان‌جا راکب دوچرخه را مورد بازخواست قرار دهند.آزاده دل با بیان اینکه قوانینی درباره دوچرخه‌سواری موجود است اما نیازمند به روزرسانی است، گفت: در حال حاضر تنها ۱۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر موجود است اما باید در یک بازه پنج ساله این مسیر به ۵۵۰ کیلومتر افزایش یابد.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران