پرترددترین فرودگاه‌های جهان

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۰:۴۴:۰۷
کد خبر: ۱۴۷۳۲۸

نگاهی به آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد که سالانه بطور متوسط حدود 56 تا 57 میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا می‌شوند، . این رقم درحالی است که پرتردد‌ترین فرودگاه جهان سالانه پذیرای بیش از 100 میلیون مسافر است. البته اقداماتی برای افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران فرودگاه‌های کشور انجام شده است که می‌توان به ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی(ره)، ساخت باند 29 راست فرودگاه مهرآباد و ... اشاره کرد اقداماتی که اگرچه در نگاه نخست راهگشا به نظر می‌رسد اما با توجه به پایین بودن حجم ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، افزایش قیمت بلیت هواپیما و... نمی‌تواند اثرگذاری چندانی داشته باشد. در این شرایط بررسی فرودگاه‌های بزرگ و پرتردد دنیا نشان می‌دهد که این فرودگاه‌ها برای رشد تعداد مسافر اگرچه اقدام به توسعه زیرساخت‌های خود کرده‌اند اما در بحث بازاریابی هم موفق عمل کرده‌اند.  روزنامه «تعادل» با توجه به نقش پررنگ صنعت هوایی در توسعه و رشد اقتصادی کشور، گزارشی از وضعیت فرودگاه‌های جهان فراهم کرده است. براساس آمار موسسات بین‌المللی در حال حاضر فرودگاه هارتسفیلد امریکا، فرودگاه پکن و فرودگاه دوبی پرتردد‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شوند و نزدیک به 100 میلیون مسافر در این فرودگاه‌ها جابه‌جا می‌شوند.

  فرودگاه بین‌المللی آتلانتا

(Hartsfield-Jackson)

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون در ایالت جورجیا امریکا، از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود. این فرودگاه، تنها فرودگاهی است که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر دارد. این فرودگاه به عنوان فرودگاه مرکزی برای هواپیمایی دلتا (Delta Airlines)، هواپیمایی ایرترن (AirTran Airways) و چندین هواپیمایی کوچک دیگر است.  

  فرودگاه بین‌المللی پکن

 (Beijing Capital)

فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ دنیا است که سالانه بیش از ۹۵ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. این فرودگاه برای چندین شرکت بزرگ از جمله چاینا ساترن (China Southern Airlines)، ایرچاینا (Air China) و هاینان ایرلاین (Hainan Airlines) به عنوان فرودگاه مرکز محسوب می‌شود.

  فرودگاه بین‌المللی دوبی

(Dubai International)

پس از فرودگاه آتلانتا و پکن، فرودگاه بین‌المللی دوبی قرار دارد این فرودگاه طی چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و طی سال‌های گذشته توانسته فرودگاه توکیو را پشت سر بگذارد. تعداد ۹۰ شرکت هواپیمایی به عنوان شرکای تجاری فرودگاه دبی پروازهای خود را به ۲۴۰ مقصد در ۶قاره از جهان از این نقطه انجام می‌دهند. این فرودگاه به عنوان رتبه نخست بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا از لحاظ مسافری را به مدت 4 سال یدک می‌کشید و همچنین فرودگاه شماره دو از نظر حمل و نقل بین‌المللی کالا است. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران فرودگاه دبی بطور سالانه به بیش از ۱۰۴ میلیون برسد.

  فرودگاه بین‌المللی توکیو

(Tokyo International)

فرودگاه بین‌المللی توکیو که به عنوان فرودگاه هاندا هم شناخته می‌شود، چهارمین فرودگاه بزرگ و شلوغ جهان است، این فرودگاه بیشتر برای ترافیک هوایی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال مقامات حمل و نقل ژاپن یک ترمینال بین‌المللی افتتاح کرده‌اند. امروزه فرودگاه هاندا قادر به حمل بیش از ۹۰ میلیون مسافر در سال است، با این حال این تعداد قطعا رشد خواهد کرد زیرا این فرودگاه هنوز هم با قرارداد‌هایی در حال گسترش است.

  فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

 (Los Angeles International)

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس در رتبه پنجم شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا قرار دارد، این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ در ایالات متحده و تنها فرودگاه جهان است که هر سه ایرلاین مهم و مشهور امریکا (امریکن، دلتا و یونایتد) از آن به عنوان قطب فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند. در ماه مه ۲۰۱۷ اولین ترمینال خصوصی ایالات متحده در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس ساخته شد که فاصله دوری از هیاهو و شلوغی فرودگاه داشت و دلیل آن هم این بود که افراد مشهور زیادی به لس آنجلس رفت‌و‌آمد می‌کنند، برای همین این ترمینال خصوصی می‌تواند محلی امن و به دور از هیاهو برای استفاده افراد مشهور و سلبریتی‌ها باشد. البته افراد مشهور برای استفاده از این فرودگاه و اشتراک سالانه باید ۷۵۰۰ دلار بپردازند و برای هر پرواز داخلی مبلغ ۲۷۰۰ دلار و برای هر پرواز خارجی و بین‌المللی مبلغ ۳۰۰۰ دلار پرداخت کنند.

  فرودگاه بین‌المللی شیکاگو

(Chicago o`Hara)

فرودگاه بین‌المللی اوهار، واقع در شمال غربی شیکاگو، سومین فرودگاه بزرگ ایالات متحده و ششمین فرودگاه پرتردد دنیاست، این فرودگاه تا سال ۱۹۹۸، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان بود. اوهار یک شریک استراتژی بسیار مهم برای چندین شرکت بزرگ در ایالات متحده است. این فرودگاه بزرگ‌ترین مرکز هواپیمایی ایالات متحده هم در مورد مسافران سالانه و هم پروازهای روزانه است. فرودگاه بین‌المللی اوهار همواره یکی از بهترین فرودگاه‌های ایالات متحده بوده و جایزه‌های متعددی از نظر مسافران ایالات متحده به دست آورده است.

 

ارسال نظر