شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 144329 | |

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اینکه مطالعاتی که در سال‌های گذشته انجام شده مشخص می‌کند،

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اینکه مطالعاتی که در سال‌های گذشته انجام شده مشخص می‌کند، ایجاد فرودگاه در مجموعه شهری خسارت‌هایی مانند آلودگی صوتی آلودگی‌های هوا و... ایجاد می‌کند، ادامه داد: خسارت ناشی از این آلودگی‌ها در حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال برای شهری مانند تهران در حوزه مدیریت شهری ایجاد می‌کند اما با توجه به شرایطی که امروز برای حمل و نقل هوایی درنظر گرفته شده است و جایگزینی برای آن وجود ندارد، ناچار هستیم که این موضوع را تحمل کنیم. البته طرحی برای انتقال فرودگاه داخلی به نزدیکی فرودگاه امام (ره) وجود دارد تا این دو فرودگاه بتوانند در کنار هم کارکرد مناسب داشته باشند. ما طرحی را برای مترو به عنوان فرودگاه تا فرودگاه پیشنهاد دادیم. براساس این طرح چند منطقه شهری از آن بهره‌مند می‌شوند.مفاخریان تصریح کرد: در حال حاضر بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) هیچ وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد در عین حال شهروندان در مناطقی مانند مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ که در مسیر فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارند از اتصال این خط مترو می‌توانند بهره‌مند شوند. ما این پیشنهاد را مطرح کردیم چنانچه این طرح اجرا شود برای بحث حمل و نقل مسافران بین دو فرودگاه می‌تواند تاثیرگذار باشد. ما در حوزه حمل و نقل بار بین فرودگاهی از مکانیزم جابه‌جایی استفاده می‌کنیم اما برای جابه‌جایی مسافران این مکانیزم وجود ندارد و باید مسافران از داخل شهر یک مسیر ۴ الی ۵ ساعته را تردد کنند و این مساله می‌تواند برای همه مسافران به ویژه مسافران خارجی اهمیت داشته باشد.او همچنین با اشاره به بافت فرسوده در منطقه ۹ اظهار کرد: یک سری عوامل تشویقی برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده توسط دولت مشخص شده است اما همانطور که می‌دانید از ۲۲ هزار پلاک شهری در منطقه ۹، ۱۱ هزار پلاک فرسوده است و در عین حال این بلوک‌ها اغلب ریزدانه هستند همچنین ما از نظر سرانه مسکونی نیز در منطقه پایین‌تر از حد استاندارد هستیم و برای اینکه بتوانیم این سرانه را به حد استاندارد برسانیم تصمیم منطقه در حوزه شهرسازی و ساخت و ساز شهری این بود که بلوک‌هایی که امکان تجمیع داشته باشند پروانه ساخت به صورت مجزا صادر نمی‌کنیم تا بتوانند تجمیع کنند این کار نیز از طریق دفاتر تسهیل‌گری که در محلات وجود دارد دنبال می‌شود و طرح موفقی بوده است.شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: از ۲ پلاک تجمیع تا ۱۱۰ پلاک تجمیعی را توانستیم در منطقه پیگیری کنیم و در سال گذشته برای بیش از ۵۰۰ پلاک تجمیعی پروانه صادر کرده‌ایم در حال حاضر نیز نهضت تجمیع قطعات در منطقه ادامه دارد. البته این مداخله دولت درحوزه ساخت و ساز نیست بلکه مداخله مردم در حوزه ساخت و ساز است اثر این اقدام هم از نظر روانی موثرتر است و هم از نظر سرعت در ساخت و ساز، چراکه منابع دولتی در آن به‌کار برده نمی‌شود و منابعی است که سازنده استفاده می‌کند و باعث می‌شود سرعت عمل در نوسازی بافت فرسوده بیشتر شود. از مجموع بافت فرسوده‌ای که در منطقه ۹ داشتیم تاکنون ۵۰ درصد آن بازسازی و نوسازی شده‌اند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران