شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 137344 | |

محله فتح در منطقه ۹ تهران با 86 هزار نفر به عنوان کم جمعیت‌ترین محله شهر شناخته می‌شود؛ از طرفی تهرانپارس غربی با داشتن جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله پایتخت است.

پرجمعیت و کم‌جمعیت‌ترین محله تهران

محله فتح در منطقه ۹ تهران با 86 هزار نفر به عنوان کم جمعیت‌ترین محله شهر شناخته می‌شود؛ از طرفی تهرانپارس غربی با داشتن جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله پایتخت است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار منتشر شده در سایت داده نمای تهران، محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است.محله مسعودیه در منطقه 15 و جنت آباد جنوبی در منطقه 5 به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه 19 و کوهسار در منطقه یک نیز بعد از فتح، کم جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت داده نما در تهران بیش از 8 میلیون و 600هزار نفر زندگی می‌کنند که منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 920 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه 9 با داشتن حدود 174 هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند. همچنین متراکم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه 10 با آمار 399 نفر بر هر هکتار محسوب می‌شود. منطقه 22 نیز با آمار 30 نفر بر هر هکتار کم تراکم‌ترین منطقه تهران است. وجود بافت ریزدانه در منطقه 10 و زمین‌های عریض در منطقه 22 نشان‌دهنده و دلیل حجم بالا و تراکم کم در این دو منطقه است.

بازدید سرزده حناچی از محل احداث ساختمان پلاسکو

روز گذشته شهردار تهران بطور سرزده از محل احداث ساختمان پلاسکو بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی روز گذشته بطور سرزده در محل احداث ساختمان پلاسکو حضور پیدا کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی بخش شمالی ساختمان و احداث ساختمان در بخش‌هایی که بطور کامل تخریب شده‌اند، قرار گرفت.در همین رابطه، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت ساختمان جدید در محل پلاسکو توضیحاتی ارایه کرد.عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه در ابتدا نظر شهرداری بر این بود که محل ساختمان پلاسکو با برگزاری مسابقه معماری، محلی برای تجلیل از شهدای آتش نشان شود و یک یادمانی برای حادثه پلاسکو باشد، گفت: برهمین اساس مسابقه اول معماری برای طراحی ساختمان جدید پلاسکو برگزار شد.

وی افزود: اما مشکلی بین بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و مستاجران و ذی نفعان ایجاد شد، چراکه مستاجران اصرار داشتند ساختمان جدید در همان محل و به مانند ساختمان قبلی ساخته شود که کش مکش بین بنیاد و ذی نفعان طولانی شد و در نهایت تصمیم گرفتند که ساختمان جدید با همان سبک و سیاق گذشته، ساخته شود.

گلپایگانی با بیان اینکه در این مدت بنیاد مستضعفان حاضرشده بود که پارکینگ مجاور را به فضای ساخت و ساز اضافه کند اما این اتفاق نیفتاد، گفت: طرح ساخت پلاسکوی جدید در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید و قرار شده است که ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه و 5طبقه منفی ساخته شود.وی با بیان اینکه با تصویب کلیات طرح ساختمان جدید پلاسکو، مقرر شد که تغییراتی نیز در معماری کلی ساختمان جدید ایجاد شود و بر همین اساس دوباره مسابقه معماری برگزار شد و در حال طی فرآیندها هستند، اظهار کرد: در چارچوب‌های تدوین شده مسابقه، قرار شده علاوه بر تأمین خواسته مالکان به بحث یادمان شهدا هم توجه شود.

غفلت از درآمد هزار میلیاردی در حوزه حمل و نقل شهری

دبیرکمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهرتهران گفت: ظرفیت بالقوه‌ای درحدود هزار میلیاردتومان درآمدازطریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی وجود داردکه معاونت حمل ونقل اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد.

به گزارش مهر محمد علی کرونی، با بیان اینکه متاسفانه به علت عدم جدیت و پیگیری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بهره‌گیری از ظرفیت درآمد زایی مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران مغفول مانده است گفت: مجتمع‌های ایستگاهی به علت ارزش افزوده قابل توجهی که پدید می‌آورند، کمک موثری در تامین منابع توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو هستند کمااینکه تا سال ۹۶، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل واگذاری مجتمع‌های ایستگاهی، در آمد برای شهرداری حاصل شده است.وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های جدی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از آغاز به کار دوره پنجم، در خصوص بازگشت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به شرکت مترو به منظور احیا جایگاه اصلی شرکت و کمک به تامین منابع مالی موردنیاز توسعه و ایجاد مترو، این امر از سوی معاونت حمل و نقل انجام نشد.به گفته کرونی، درحال حاضر، ظرفیت بالقوه‌ای در حدود هزار میلیارد تومان درآمد از طریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی که تماما در تملک مترو و شهرداری مناطق هستند و هیچ گونه مشکلی خارج از مجموعه شهرداری اعم از تملک و سایر موارد ندارند وجود دارد که متاسفانه معاونت حمل و نقل و ترافیک اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد و قاعدتا به علت جایگاه فعلی شرکت، اهداف مصرح در اساسنامه آن مغفول واقع شده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران