۲ هزار واحد مسکن مهر پرند بدون متقاضی

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۲۳
۲ هزار واحد مسکن مهر پرند بدون متقاضی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد تقاضا برای خرید مسکن مهر طی ماه‌های اخیر، گفت: در پی افزایش قیمت ملک، استقبال از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر افزایش یافته است.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با مهر، درباره علت کاهش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی شهر جدید پرند گفت: افزایش قیمت ملک در تهران سبب استقبال از واحدهای فاقد متقاضی پرند شد و در حال حاضر تنها واحدهایی که اختلاف با پیمانکار بر سر قیمت داریم، فاقد متقاضی هستند.

به گفته این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی، حداکثر ۲ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پرند بدون متقاضی مانده است.

طاهرخانی ادامه داد: بحث دسترسی ریلی به پرند نیز توسعه یافته و ۲۰ رام قطار ریل باس در صبح و ۲۰ رام قطار ریل باس در بعد از ظهر بین پرند و تهران در هر یک ساعت یک بار با قیمت مناسب تردد دارد.

او همچنین درباره وضعیت نامعلوم متقاضیان مسکن مهر پردیس اظهار کرد: در حال حاضر مسکن مهر پردیس دچار وضعیت پیچیده‌ای شده است، از یک سو افزایش قیمت‌ها را داریم و از سوی دیگر تعهدهایی به مردم داده شده است، اما عموم ناراحتی متقاضیان مسکن مهر پردیس در خصوص اقلامی مانند پکیج است که با کمبود مواجهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود معارض در اراضی واحدهای در دست ساخت متقاضیان مسکن مهر فاز ۸ پردیس و تسهیل جابه‌جایی آنها با واحدهای ساخته شده، گفت: در فاز ۸ تعدادی از واحدها معارض ملکی پیدا کرده است که سبب شده تا پیشرفت پروژه‌ها با تأخیر روبه رو شود و مجموعا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

او ادامه داد: شرکت عمران به آن دسته از مردم که به تعهدات مالی خود عمل کرده‌اند، توصیه کرده است در فازهای ۱۱ یا ۵ و ۹ جدید، واحد خود را تحویل بگیرند، اما آن دسته از متقاضیانی که اصرار دارند در فاز ۸ باقی بمانند، مشکلی ندارد و مسائل قضایی این فاز روبه رفع است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره شهر جدید ایوانکی، گفت: تأسیس این شهر جدید قبلا به تصویب رسیده بود اما شرکت عمران شهر جدید ایوانکی به صورت مستقل ایجاد نشده بود و ذیل شرکت عمران شهر جدید پردیس فعالیت می‌کرد، اما در حال حاضر مصوبه کمیسیون اجتماعی دولت برای ایجاد شرکت مستقل عمران شهر جدید ایوانکی را دریافت کرده‌ایم و در آینده نزدیک در هیات دولت هم این مصوبه به تصویب می‌رسد.

به گفته طاهرخانی، در این منطقه شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های متعددی داریم و جامعه هدف کارکنان و کارگران این شهرک‌های صنعتی هستند تا بتوانیم آنها را در این منطقه اسکان بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی دیگر از اقشار هدف برای استقرار در شهر جدید ایوانکی، سرریز جمعیت شرق تهران است، ادامه داد: سعی بر این است که در ایوانکی واحدهای بزرگ‌تر، ویلایی و با شرایط کیفیت زندگی بهتر مسکن اقشار مختلف را آماده‌سازی کنیم، ضمن اینکه از نظر قیمتی هم بسیار مناسب‌تر از شهر تهران است.

 آغاز ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی

طاهرخانی درباره احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۲ شهر جدید، گفت: برنامه احداث۵۰ هزار واحد مسکونی تا بهمن ماه بطور کامل در شهرهای جدید هدف آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه در شهر جدید هشتگرد هم اقدامات لازم برای شروع ساخت واحدهای مسکونی مربوط به این طرح، نهایی شده و به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ساخت تمام این ۵۰ هزار واحد تا ۲۲ بهمن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به اینکه جامعه هدف این ۵۰ هزار واحد کدام قشر است و چرا جایی برای اقشار ضعیف در اجرای آن دیده نشده است، یادآور شد: به انداز کافی عرضه مسکن در شهرهای جدید برای اقشار کم درآمد به خصوص دهک‌های ۴ و ۵ داشته‌ایم، هنوز هم اسکان کامل در این واحدهای عرضه شده از سوی اقشار ضعیف با وجود اینکه فضا بطور کامل آماده‌سازی شده، انجام نشده است.

طاهرخانی درباره شهرهای جدید استان تهران که قرار است در این طرح مشارکت داشته باشند، گفت: در پردیس این طرح فعلا اجرا نمی‌شود چون تقریبا تمام اراضی شرکت عمران در اختیار مسکن مهر قرار گرفته است و زمین خالی نداریم اما روی ۱۰۰ هکتار زمین با منابع طبیعی در حال همکاری هستیم که اگر اسناد آن به شرکت عمران شهرهای جدید منتقل شود، امکان شروع این کار در پردیس هم فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر پرند و اندیشه و هشتگرد شهرهای جدید هدف اجرای طرح احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی جدید هستند.

طاهرخانی در پاسخ به اینکه در شهر جدید پرند تا پیش از گرانی مسکن چند هزار واحد بدون متقاضی داشتیم و در حال حاضر این واحدها به چند دستگاه رسیده است؟ گفت: قبلا از گرانی مسکن حدود ۷ تا ۱۰ هزار واحد بدون متقاضی داشتیم که مهم‌ترین علت آن ضعف خدمات رسانی به این شهر بود که شامل خدمات روبنایی و زیربنایی اعم از فضای سبز، تفریحی، فرهنگی، آموزشی، درمانی، خدمات شهری و جمع‌آوری زباله و امثال اینها می‌شد.

 

 

ارسال نظر