شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 131294 | |

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از رتبه‌بندی سطح محلات پایتخت بر اساس ۶۰شاخص خبر داد و اعلام کرد:

ارزیابی محلات پایتخت براساس ۶۰  شاخص کمی و کیفی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از رتبه‌بندی سطح محلات پایتخت بر اساس ۶۰شاخص خبر داد و اعلام کرد: توسعه محله‌ای مهم‌ترین راهبرد مدیریت شهری در سال‌های آینده است.به گزارش مهر، حجت‌الله میرزایی در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری تهران که با حضور رییس سازمان نوسازی و معاونان برنامه‌ریزی مناطق مختلف شهرداری تهران برگزار شد، با تشریح سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله توسعه در خصوص نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار شهری و ارتقای زیست‌پذیری و کیفیت زندگی در محلات اظهار کرد: محلات شهر تهران بر اساس ۶۰ شاخص کمی و کیفی بررسی شده‌اند که بر این اساس، به محلات بالاتر از متوسط، متوسط، پایین‌تر از متوسط و کمتر برخوردار تقسیم‌بندی شده‌اند.وی با تاکید بر اینکه توسعه محله‌ای مهم‌ترین راهبرد مدیریت شهری در سال‌های آینده است، اضافه کرد: سطح سوم برنامه پنج‌ساله سوم پس از حوزه شهر و منطقه، باید برای محلات نوشته شود که در فاز اول، برای ۱۵۰ محله کم برخوردار تا پایان امسال و برای تمامی محلات شهر تهران تا پایان سال آینده، این برنامه توسعه‌ای آماده می‌شود.به گفته معاون شهردار تهران، افزایش مشارکت مردم در توسعه محله، رفع نابرابری‌ها در محلات، توسعه محلات کم برخوردار و پایین‌تر از متوسط و توجه به اجرای بازآفرینی شهری در بافت فرسوده و ناپایدار از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری در توسعه محله‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه حکم در برنامه پیشنهادی سوم توسعه شهر تهران در بحث بازآفرینی شهری گفت: در برنامه بازآفرینی یک موضوع مشترک بین کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، شهرسازی و اجتماعی است که هرکدام از این کمیسیون‌ها باید در راستای تحقق این موضوع، به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هماهنگ بپردازند.

میرزایی همچنین از تخصیص بیشتر بودجه نقدی برای بافت فرسوده خبر داد و گفت: جلسه کمیته بودجه به زودی تشکیل می‌شود، یک تغییر رویکرد در تخصیص بودجه نقدی و غیرنقدی انجام می‌شود زیرا برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها تنها به بودجه نقدی نیاز دارند و برعکس، برخی دیگر از دستگاه‌ها با بودجه غیرنقد نیز می‌توانند ادامه فعالیت دهند؛ از جمله دستگاه‌هایی که باید بودجه نقد بیشتری دریافت کند، سازمان نوسازی است.

بیعانه یک میلیون تومانی مانع اجرای طرح دوچرخه موبایلی

محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح دوچرخه اشتراکی هنوز در سطح شهر تهران اجرایی نشده است.

به گزارش مهر، کرونی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون حمل و نقل که به موضوع حمل و نقل پاک اختصاص داشت، گفت: ما اطلاعاتی از طرح دوچرخه اشتراکی خواسته بودیم زیرا اطلاعاتی در این زمینه نداشتیم. بر اساس تحقیقات و تجربه، طرح دوچرخه در تهران طرحی شکست خورده است اما معاونت حمل و نقل معتقد بود راهکار جدیدی در این زمینه دارد. وی گفت: یک شرکت خصوصی به این معاونت پیشنهاد داده ۵ هزار دوچرخه بر اساس آخرین سیستم‌ها و تکنولوژی در سطح شهر تهران تردد کنند اما هنوز این موضوع در سطح شهر به دلیل مشکلاتی که وجود دارد اجرایی نشده است. بیمه سرنشین و بیمه دوچرخه و بیعانه‌ای که باید به میزان یک میلیون تومان در حساب فردی که دوچرخه را به امانت می‌گیرد، برخی از این مشکلات است که به نظر می‌آید این طرح را نیز با شکست مواجه کند. کرونی با بیان اینکه طرح دوچرخه اشتراکی در حال حاضر به صورت پایلوت در یک محیط دانشگاهی اجرایی می‌شود، گفت: به نظر نمی‌آید نتایج این اجرای آزمایشی در دانشگاه قابل تسری در سطح شهر تهران باشد. دوچرخه‌هایی که در حال حاضر در خانه دوچرخه است، دوچرخه‌های قدیمی است و هنوز این دوچرخه‌ها در سطح شهر تهران مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در کمیسیون مطرح شد استفاده از موتورهای برقی، اتوبوس و تاکسی برقی بود که معاونت پیشنهاد خرید ۵ هزار موتور برقی و جایگزین کردن آن با موتورهای فعلی در برخی از این مجموعه‌های شهرداری را دارد که رییس شورا با این طرح مخالفت کرد و گفت: در این حوزه به دنبال طرح‌های کوچک نباید بود و اهداف بزرگ‌تر را باید دنبال کرد.

امضای تفاهمنامه همکاری راه‌آهن و اورژانس کشور

تفاهمنامه همکاری شرکت راه‌آهن و سازمان اورژانس کشور برای راه‌اندازی اورژانس ریلی بین دو طرف به امضا رسید.به گزارش فارس، در این تفاهم نامه راه‌آهن به عنوان سازمانی ایمن تفاهم کرد تا در ایستگاه‌های راه‌آهن و قطارها بستر خدمات اورژانس فراهم شود.  درهمین رابطه، مدیرعامل راه‌آهن گفت: راه‌آهن امکانات زیادی برای ارایه خدمت به مردم در حوزه حمل و نقل دارد که می‌تواند مورد استفاده دیگر ارگان‌های خدماتی هم باشد. سعید محمدزاده ادامه داد: امیدواریم شرکت راه‌آهن و اورژانس کشور در کنار یکدیگر از امکانات دو طرف برای افزایش کیفیت خدمات در حوزه ریل و اورژانس استفاده کنند. مدیرعامل راه‌آهن گفت: امیدواریم این تفاهمنامه در حوزه سلامت مردم، امداد و حمایت ثمربخش باشد. او با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس ریلی در ایستگاه‌ها و قطارها خواهد بود، گفت: ‌البته مردم منطقه هم از این خدمات‌دهی برخوردار می‌شوند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران