شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 123996 | |

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد:

پیشرفت ۹۱ درصدی قطعه اول آزادراه تهران – شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: قطعه نخست این آزادراه به پیشرفت ۹۱درصدی رسیده و در حال حاضر کار روی آن در حوزه روسازی و تاسیسات ادامه دارد.  خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به اینکه نصب برخی تاسیسات مورد نیاز به تکمیل روسازی احتیاج دارد، کار در این حوزه ظرف هفته‌های آینده ادامه دارد.  او درباره آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال توضیح داد: این قطعه هم خوشبختانه با وجود آنکه تنها یک‌سال از کلنگ‌زنی‌اش گذشته، پیشرفت خوبی داشته و به 21.5درصد پیشرفت رسیده است.  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری ساخت تونل البرز در قطعه دوم این آزادراه تصریح کرد: این تونل که طولانی‌ترین تونل جاده‌های ایران به حساب آمده و یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است، خوشبختانه در مراحل پایانی حفاری خود به سر می‌برد.  به گفته خادمی از ۶۴۰۰متر طول تونل البرز تنها حفاری ۲۰۰متر آن باقی ‌مانده که در صورت نهایی شدن تا 2ماه آینده رسما مراسم پایان حفاری این تونل برگزار خواهد شد.  او عدد مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم این آزادراه را ۱۵۰۰میلیارد تومان قلمداد کرد و گفت: در صورت رسیدن منابع لازم قطعه دو ظرف یک برنامه چهارساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

امضای تفاهمنامه  با شرکت ریلی سوییسی

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از امضای تفاهمنامه با شرکت ریلی سوییسی برای پروژه‌های بازسازی و خرید ماشین‌آلات ریلی به ارزش 20 تا 80میلیون یورو خبر داد.  به گزارش ایلنا، مازیار یزدانی ادامه داد: تفاهمنامه‌ پروژه‌های بازسازی و تعمیر اساسی 2دستگاه سرندبالاست و 6 تا 9 ماشین زیرکوب و تدارک

21 دستگاه ماشین‌آ‌لات خطی بین ایران و یک شرکت سوییسی منعقد شد.  معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن اظهار کرد: ارزش این تفاهمنامه 20 میلیون یورو است که در فازهای بعدی تا 80 میلیون یورو افزایش می‌یابد.  او ادامه داد: در حال حاضر مناقصه 21 دستگاه در شبکه ریلی در حال برگزاری است که شرکت ماتیزا که یک شرکت سوییسی است، موافقت کرده در این مناقصه با تامین مالی شرکت کند.  این مقام مسوول با تاکید بر اینکه با انجام این پروژه انقلابی در شبکه ریلی رخ می‌دهد، گفت: تولیدکنندگان این ماشین‌آلات در دنیا به صورت انحصاری کار می‌کنند و برای توسعه خط استفاده می‌شوند.  یزدانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مرحله اول 20 میلیون یورو و مکاتبات انجام شده تا سقف 80 میلیون یورو در کشور ما هزینه کنند.  در ادامه ترانز مسرلی نماینده شرکت ماتیزا درباره شرایط جدید ایران و اعمال برخی تحریم‌ها گفت: کشور سوییس از صدها سال گذشته کشور بی‌طرف از نظر سیاست‌های جهانی بوده و همچنان تصمیم گرفتیم در این موضوعات بی‌طرف بمانیم.  مسرلی اظهار کرد: این توافق دارای چهار قسمت است که فاز اول بازسازی دو دستگاه سرندبالاست است، قسمت‌های بعدی شامل فروش 6تا 9دستگاه زیرکوب، فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و ساخت مرکز تامین و نگهداری آموزش پرسنل ایرانی خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران