کاهش قابل توجه پروازهای بین‌المللی ایران

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۹۵

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جدیدترین آمار از وضعیت پروازها در فرودگاه‌های ایران را اعلام کرده که بر اساس این آمار در حوزه پروازهای داخلی شاهد کاهش محدود پروازها هستیم، اما در حوزه پروازهای بین‌المللی پروازها نسبت به فروردین‌ماه امسال 25درصد و نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته 13درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، طبق جداول منتشر شده در دومین ماه سال 1397 فرودگاه‌های ایران میزبان 38هزار و 200پرواز بودند.

همچنین در این دوره بیش از 4میلیون و 600هزار مسافر در فرودگاه‌های ایران جابه‌جا شده‌اند و در جریان پروازهای انجام شده بیش از 42میلیون و 500هزار کیلوگرم بار اعزام و پذیرش شده است. براساس آمارهای جدید، میزان پروازهای داخلی در قیاس با فروردین‌ماه 7درصد و در قیاس با اردیبهشت‌ماه سال قبل 9درصد کاهش یافته است، از نظر تعداد مسافران هم در قیاس با فروردین‌ماه 8 درصد و در قیاس با اردیبهشت‌ماه سال گذشته 13درصد کاهش مسافر به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی بار هم در فرودگاه‌های ایران کاهش داشته و نسبت به ماه قبل 23درصد و نسبت به اردیبهشت‌ماه سال قبل 12درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، فرودگاه مهرآباد فعال‌ترین فرودگاه این دوره پروازی بوده که در آن با انجام بیش از 11هزار و 500پرواز حدود یک میلیون و 377 هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

مهرآباد در قیاس با سال گذشته کاهش عملکرد داشته اما نسبت به فروردین‌ماه 2درصد در پروازها و 6درصد در جابه‌جایی مسافران افزایش فعالیت را به ثبت رسانده است. پس از آن فرودگاه‌های مشهد و امام‌خمینی(ره) قرار دارند و فرودگاه امام‌خمینی(ره) توانسته در حوزه پروازهای خارجی و همچنین جابه‌جایی بار بهترین عملکرد را به خود اختصاص دهد.

هرچند که عملکرد این فرودگاه هم نسبت به فروردین‌ماه حدود 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طبق برآوردهای صورت گرفته 83.9درصد پروازهای اردیبهشت‌ماه داخلی و 13.1درصد خارجی بودند و حدود 3درصد آنها به مقصد عتبات عالیات صورت گرفته است.

 

ارسال نظر