ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۰۴

 تشدید برخورد با پلاک‌‌های مخدوش‌ خودروها

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو برای ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش تسنیم، معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد پلیس با مخدوشی پلاک خودروها خبر داد. براساس این گزارش، سرهنگ مسعود جبارزاده گفت: متاسفانه با آغاز طرح ترافیک سال جدید با تعداد معدودی از رانندگان مواجه هستیم که برای تردد در محدوده طرح ترافیک اقدام به پوشش یا مخدوش کردن پلاک خودرو خود می‌کنند. معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر تشدید برخورد با این تخلف افزود: به اطلاع همشهریان تهرانی می‌رسانیم که این اقدام نه تنها تخلف رانندگی بلکه جرم محسوب می‌شود و طبق قانون با متخلفان برخورد حقوقی خواهد شد.

 لزوم ورود استانداری به برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه خودرو و ایجاد ترافیک ناشی از آن را عرفا و قانونا نادرست دانست.

به گزارش ایسنا، مسجدجامعی در مورد حواشی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران گفت: نمایشگاه خودرو عرفا و قانونا نباید در محل نمایشگاه‌های دایمی سئول برگزار شود چراکه مدیریت شهری در راستای احترام به قواعد شورای شهر و احترام به وقت و زمان ساکنان آن منطقه نسبت به ساخت مجموعه شهرآفتاب اقدام کرده است. وی با بیان اینکه شهرآفتاب تنها به دلیل اینکه شهروندان تهرانی گرفتار مشکلات ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پربیننده نشوند، ساخته شده است، اظهار کرد: شهرآفتاب با سرمایه مردم تهران ساخته شده و حتی سرمایه‌گذاری شد تا خط مترو به آنجا امتداد یابد و برگزاری نمایشگاه‌های پربیننده به غیر از شهرآفتاب بی‌توجهی به ضوابط و مقررات است. عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌دانم چرا در دوره قبلی شورای شهر، دولت همکاری بیشتری در اینگونه مسائل با مدیریت شهری داشت اما حالا شرایط متفاوت است. مسجدجامعی با بیان اینکه نباید در مورد عدم برگزاری نمایشگاه‌های پربیننده، برگشت به عقب داشته باشیم، ادامه داد: گویا این اتفاق رو در رویی دستگاه‌های اجرایی و مردم است چراکه مردم ناراضی هستند و زندگی خصوصی آنها را به هم می‌ریزیم و لازم است، مسوولان شهر تهران اعم از فرماندار یا استانداری وارد میدان شوند.

 هیات بازرسی در شهرداری تهران مستقر شد

هیات بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها برای بررسی عملکرد معاونت توسعه منابع انسانی در شهرداری تهران مستقر شد. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، هیات بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها تا 20تیر ماه سال 97 برای بررسی عملکرد معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در شهرداری مستقر است. چنانچه کارکنان و شهروندان درخصوص عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی شکایت یا اعلاماتی دارند، می‌توانند به هیات بازرسی مستقر به آدرس خیابان بهشت، شهرداری تهران، طبقه چهارم، ضلع غربی اتاق 422 مراجعه یا با شماره تلفن گویای 136یا شماره تلفن 55635103 تماس بگیرند. همچنین سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به‌ نشانی اینترنتی http://shekayat.bazresi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان در این زمینه است.

 ابلاغ دستورالعمل اجرایی بودجه ۹۷ شهرداری تهران

دستورالعمل اجرایی ۳۷ ماده‌یی قانون بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران ابلاغ شد.

به گزارش مهر، بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران به عنوان مهم‌ترین سند مالی سیاست‌گذاری کوتاه‌مدت، انعکاس‌دهنده اولویت‌های شهرداری تهران در اداره شهر و قراردادی بین شهروندان و کارگزاران آنها در خصوص چگونگی تامین منابع و تخصیص آن برای دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

‎با توجه به اینکه سال جاری، سال پایانی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران (۱۳۹۷ - ۱۳۹۳) است، بودجه سال ۹۷ در چارچوب اهداف تعریف شده در این برنامه و با توجه به مسائل و چالش‌های اقتصادی و رعایت رویکرد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز افزایش سهم درآمدهای پایدار، تمرکززدایی و واگذاری وظایف به مناطق، تقویت انضباط و شفافیت مالی، پاسخگویی، افزایش اثربخشی پروژه‌ها و فعالیت‌ها و همچنین با در نظر گرفتن مفاد اسناد بالادستی تنظیم و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است. ‎سرپرست شهرداری تهران در دستورالعمل اجرایی قانون بودجه سال ۹۷ مدیریت شهری با اشاره به کاهش تراز عملیاتی بودجه عمومی شهرداری تهران در سه سال اخیر و احتمال تداوم محدودیت مالی در سال ۹۷ و نیز برای زمینه‌سازی لازم برای شروع برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران (۱۴۰۲- ۱۳۹۸) از کلیه واحدهای اجرایی خواست تا در هزینه‌کرد منابع مالی تخصیص داده شده، شفافیت در اختصاص منابع مالی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری در هزینه‌کرد و وصول مطالبات و بازپرداخت بدهی‌ها را به عنوان ملاک‌های ارزیابی عملکرد اجرایی بودجه سال ۹۷ مدنظر قرار دهند.

‎سمیع‌الله حسینی‌مکارم با ابلاغ این دستورالعمل به عنوان معاونان و مشاوران شهردار، شهرداران مناطق، مدیران کل ستادی و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در تحقق اهداف مذکور جهت اجرا ابراز امیدواری کرد در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «سال حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، با حسن تدبیر مسوولان و مجریان، شاهد تحقق برنامه‌های سال ۹۷ شهرداری تهران و بهبود در «حکمرانی شهری» به عنوان یکی از اجزای مهم «حکمرانی ملی» باشیم. ‎دستورالعمل مذکور در ۳۷ماده ابلاغ شده و مسوولیت اجرای مفاد آن به بالاترین مقام واحدهای اجرایی شهرداری تهران محول شده و سرپرست شهرداری تهران از مسوولان و مجریان خواسته تا نسبت به ارائه گزارش‌های ادواری اجرای دستورالعمل فوق به شهردار تهران اقدام کنند.

 کارنامه ترابری هوایی کشور در فروردین 97

آمار شاخص‎های هوانوردی فروردین ۹۷، از جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در فروردین، با انجام ۳۶۸۴۲ فروند نشست و برخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه نزدیک به ۵۰ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کند. بر همین اساس در فروردین ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۱هزار و ۳۴۸ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک‌میلیون و ۳۱۸ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه امام خمینی (ره) با نزدیک به ۵۷۶۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۸۹۰ هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه مشهد با ۵۵۷۶ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۸۱۱ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی(ره) با ارسال و پذیرش بیش از ۱۶ میلیون بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۱ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش نزدیک به 7 میلیون و ۷۷۵هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای فروردین ۹۷، نزدیک به ۲۸۷۸۰ فروند است که طی آن بیش از 3 میلیون و ۲۹۶ هزار مسافر و بیش از ۲۸ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده ‎است. باتوجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با بیش از ۴۶۸۸ فروند نشست و برخاست، نزدیک به ۶۸۵ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از

5 میلیون و ۶۰۰هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با

۲۶۳۳ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به ۲۶۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 2میلیون و ۴۰۹ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی فروردین ۹۷، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست ۸۰۶۲ فروند هواپیما است که طی آن بیش از یک‌میلیون و ۲۰۸ هزار مسافر و بیش از ۲۱ میلیون و ۴۳۵هزار کیلوگرم بار منتقل شده ‎است. در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست بیش از ۵۶۹۶ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۸۸۸ هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۶ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۸۸۸ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۲۶هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 2 میلیون و ۱۷۴ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست ۳۶۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش ۴۵۱۰۶ مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۷۳۰هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

 

ارسال نظر