شماره امروز: ۵۴۷

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی:

| کدخبر: 119981 | |

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با اشاره به ادامه بررسی‌های تیم فرانسوی و ایرانی درباره علت سانحه ATR تهران-یاسوج و بازخوانی جعبه‌ سیاه، گفت:

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با اشاره به ادامه بررسی‌های تیم فرانسوی و ایرانی درباره علت سانحه ATR تهران-یاسوج و بازخوانی جعبه‌ سیاه، گفت: در حال حاضر ۹۰درصد عملیات بررسی این سانحه انجام شده است.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین جزئیات بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه

 (FDR و CVR) هواپیمای سانحه‌دیده ATR که در ارتفاعات یاسوج سقوط کرد، توضیح داد: عملیات بازخوانی اطلاعات کماکان در حال انجام است، ضمن آنکه تیم فرانسوی هم به‌عنوان سازنده هواپیما به‌صورت مجزا در حال بازخوانی اطلاعات است.

او با اشاره به اینکه ‌‌تیم ایرانی در حال تجمیع یافته‌ها است، ادامه داد: مقرر شد پس از تکمیل بررسی‌های تیم فرانسوی، آنها به ایران بیایند و پس از اتمام بررسی‌های تیم ایرانی و توافق دو طرف در حوزه اتمام بررسی‌ها، علت وقوع سانحه مشخص شود.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی اظهار کرد: فرانسوی‌ها اعلام کردند که احتمالا تا ابتدای خرداد‌ماه 97 عملیات بررسی و بازخوانی جعبه‌سیاه به اتمام می‌رسد، اما ایران اعلام کرد که این زمان کمی طولانی است و هر چه زودتر نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند.

رضایی‌فر بیان کرد: اگر این بررسی‌ها کمی به طول انجامید به‌دلیل ورود نهادهای قضایی و امنیتی این سانحه بود.

او اظهار کرد: دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی باید به مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نهادهای پاسخگو به‌صورت متناوب درباره این سانحه توضیح دهد که همین امر موجب شده بررسی‌ها کمی زمان‌بر شود، ضمن آنکه پس از این سانحه، سانحه سقوط هواپیمای چلنجر ترکیه را داشتیم که کار دفتر را افزایش داد.  مسوول کمیته بررسی سانحه ATR با اشاره به اظهارنظرهای کمیسیون عمران مجلس درباره سانحه ATR  تهران-یاسوج گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان حاکمیت صنعت حمل‌ونقل هوایی درباره این سانحه اظهارنظر می‌کند و اگر کمیسیون عمران هم توضیحاتی داده است، فقط نظر خودشان است اما نظر سازمان هواپیمایی در همان گزارش اولیه سانحه که اواخر اسفند‌ماه منتشر شد، اعلام شده است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی بیان کرد: کمیسیون عمران هم برای ورود به این حادثه و ارائه توضیحات و مصاحبه، دلایل خود را دارد و تاکنون هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه به این سانحه وارد شده‌اند.

هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ‌صبح روز 29 بهمن‌ماه 96 از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد.

در رویدادی دیگر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیدا شدن بافت‌هایی از اجساد خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا خبر داد.

عزیز فیلی اظهار کرد: بافت‌های انسانی مجزا از پیکر خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR تهران-یاسوج پیدا شده ولی هنوز کامل نبوده و شرایط تحویل به خانواده‌های‌شان را ندارد.

او با بیان اینکه تاکنون 209 بافت انسانی مجزا در ارتفاعات دنا جمع‌آوری و انتقال یافته است، عنوان کرد: تاکنون 19 پیکر از جانباختگان سقوط Fall هواپیمای تهران-یاسوج تحویل خانواده جانباختگان شده است.

فیلی ابراز کرد: تاکنون هیچ بافت انسانی از پیکر 8نفر از جانباختگان پیدا نشده که امیدواریم در ادامه عملیات پیکر این افراد نیز پیدا و به پزشکی قانونی منتقل شوند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران