شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 116826 | |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه دیروز یک فروند سوخو 100 پس از نمایشگاه هوایی کوالالامپور با هدف معرفی به ایرلاین‌های ایرانی وارد فرودگاه مهرآباد شد، می‌گوید:

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه دیروز یک فروند سوخو 100 پس از نمایشگاه هوایی کوالالامپور با هدف معرفی به ایرلاین‌های ایرانی وارد فرودگاه مهرآباد شد، می‌گوید: با اعمال تغییرات صورت گرفته دیگر نیازی به صدور مجوز اوفک برای خرید این هواپیمای ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلاری نیست.

مقصود اسدی‌سامانی در حاشیه بازدید شرکت‌های هواپیمایی از یک فروند هواپیمای سوخو 100 در گفت‌وگو با تسنیم اظهار می‌کند: شرکت سوخو از ایران درخواست کرد با توجه به اینکه در نمایشگاه هوایی سنگاپور حضور دارد، زمان برگشت و در میسرش توقفی در تهران داشته باشد. او تصریح می‌کند: این شرکت در هواپیمای سوخو 100 آخرین تغییرات را اعمال کرده و برخی محدودیت‌ها مربوط به قطعات امریکایی که وجود داشت را برطرف کرده است. اسدی‌سامانی با اعلام اینکه میزان قطعات امریکایی این هواپیما به کمتر از 10درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه می‌دهد: سوخو علاقه‌مند بود تا این هواپیما را با تغییرات اعمال شده برای ایرلاین‌های ایرانی به نمایش بگذارد تا در صورت تمایل شرکت‌های هواپیمایی داخلی با آنها وارد مذاکره شده تا در قالب اجاره یا خرید این نوع هواپیما وارد ناوگان کشور شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هر هواپیمایی که برای ناوگان هوایی تهیه می‌شود باید مورد تایید سازمان هواپیمایی قرار گیرد، اضافه می‌کند: اگر سازمان این هواپیما را تایید کند، می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های تامین ناوگان مورد استفاده قرار گیرد. او با یادآوری اینکه بسیاری از فرودگاه‌های کشور به دلیل نبود هواپیماهای زیر 100 صندلی بلااستفاده باقی مانده‌اند، ادامه می‌دهد: هواپیمای سوخو 100 با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و همچنین زیر 100 نفره بودن می‌تواند، فرودگاه کوچک کشور را به یکدیگر وصل کند. اسدی‌سامانی با بیان اینکه میانگین قیمت این هواپیما بسته به آپشن‌های آن 20 تا 25میلیون دلار است، می‌گوید: اگر این هواپیما قابلیت لازم را داشته باشد و همچنین متناسب با شرایط آب و هوایی ایران باشد پس از تایید سازمان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. او همچنین با یادآوری اینکه شرکت سوخو در مذاکرات قبلی فروش و اجاره هواپیما را منوط به صدور مجوز اوفک کرده بود، می‌افزاید: با توجه به تغییرات این هواپیما و اینکه میزان قطعات امریکایی آن به زیر 10درصد کاهش یافته دیگر نیازی به مجوز اوفک و هماهنگی با وزارت خزانه‌داری امریکا برای فروش به ایران نیست.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران