شماره امروز: ۵۴۷

| | |

شاتا | وزیر صمت از برنامه‌ریزی برای توسعه و اشتغالزایی در بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ کشور خبر داد. سید رضا فاطمی امین با اشاره به سفر دیروز رییس‌جمهور به استان خراسان جنوبی،

برنامه‌ریزی برای توسعه بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ

شاتا | وزیر صمت از برنامه‌ریزی برای توسعه و اشتغالزایی در بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ کشور خبر داد. سید رضا فاطمی امین با اشاره به سفر دیروز رییس‌جمهور به استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: 11 درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در استان خراسان جنوبی قرار دارد و معدن پرورده به عنوان بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ کشور در این استان واقع شده است. وی با بیان اینکه معدن پرورده 75 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را به خود اختصاص داده، افزود: معدنکاری و توجه به بخش معدن یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در این راستا سفر رییس‌جمهور به استان خراسان جنوبی صورت گرفت. فاطمی امین تصریح کرد: امروز مشکلات معیشتی کارکنان معدن پرورده مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این معدن می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را به زغال سنگ تأمین کند، توجه به وضعیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. وی ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در معدن پرورده می‌تواند باعث اشتغالزایی در منطقه شود و بخشی از نیاز کشور به واردات زغال سنگ را پوشش می‌دهد.

کاهش 70 درصدی فروش لوازم التحریر

فارس | رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: با توجه به بسته بودن مراکز آموزشی بر اثر شیوع کرونا در کشور، فروش نوشت افزار حدود 70 درصد کاهش یافته است. موسی فرزانیان درباره وضعیت بازار لوازم التحریر گفت: متاسفانه رکود شدیدی در بازار لوازم التحریر حاکم است زیرا بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها تقاضا برای خرید به‌شدت کاهش یافته است. وی افزود: از آنجا که هنوز وضعیت بازگشایی مدارس مشخص نشده است، رکود در این صنف همچنان ادامه دارد. فرزانیان بیان داشت: بخشی از تولیدات سال گذشته بدون تقاضا در انبارها مانده است و امسال هم تولید در این بخش کمتر شده است اما با توجه به کاهش تقاضا مشکلی در تامین نیاز بازار احساس نمی‌شود. وی بیان داشت: در حال حاضر فروش لوازم التحریر حدود 70 درصد کاهش یافته است و فروشندگان با 20 تا 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

اما و اگرهای طرح خودرویی مجلس

ایلنا| فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره استفاده از خودروی برقی در کشور و زیرساخت شارژ و تامین برق این خودروها اظهار داشت: در آینده نزدیک برق در همه صنایع حرف اساسی و اول را می‌زند و ما هم نباید از این موضوع عقب بمانیم. وی افزود: اقداماتی در کشور در زمینه ساخت خودروهای برقی انجام شده، اما لازم است دولت توجه بیشتری کرده و سیاست‌های تشویقی اعمال کند. وی تاکید کرد: در حال حاضر زمینه برای تامین برق و سوخت این نوع خودروها تا حدی فراهم است اما باید روی سیستم‌های رانش و منابع ذخیره انرژی مثل باتری و خازن‌ها کار کنیم.وی تاکید کرد: نباید زمان را از دست بدهیم، زیرا دنیا به سمت استفاده از نیروی برق به جای سوخت فسیلی در خودروها حرکت کرده و در آینده نزدیک خودروهای کنونی از رده خارج خواهند شد. اکنون ظرفیت و تخصص لازم برای به‌کارگیری این خودروها در کشور وجود دارد، فقط باید اراده مدیریت پای کار بیاید.اسدالله قره‌خانی نیز با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های پاک در تمامی صنایع از جمله خودرو یک امر اجتناب‌ناپذیر است، به ایلنا گفت: در این موضوع که باید به جای استفاده از انرژی‌های فسیلی از انرژی پاک استفاده کنیم تا برای محیط زیست سرمایه‌گذاری کرده باشیم، شکی نیست، به این ترتیب در مصرف سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده و امکان بیشتری برای صادرات بنزین و گازوئیل خواهیم داشت و حتی این فرآورده‌ها می‌توانند جایگزین فروش نفت خام شده و درآمدزایی برای کشور را افزایش دهد. وی افزود: برای ایجاد زیرساخت استفاده از خودروی برقی و هیبریدی باید مشوق‌هایی در نظر بگیریم، بخشی از این خودروها را می‌توان با تعرفه صفر یا بسیار پایین وارد کرد و بخشی را نیز می‌توانیم در کشور تولید کنیم.این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: همان‌گونه که برای سی‌ان‌جی مشوق در نظر گرفتیم یعنی قیمت گاز را پایین نگه داشتیم تا برای دارنده خودرو مقرون به صرفه باشد که از خودروی دوگانه‌سوز و پایه‌گازسوز استفاده کند، در مورد خودروی برقی نیز تمهیدات اینچنینی باید اندیشیده شود.وی با تاکید بر اینکه برای افزایش استفاده از خودروی برقی امکانات کافی نیز باید فراهم شود، اظهار داشت: باید جایگاه لازم برای شارژ این خودروها متناسب با ظرفیت در سطح شهر و جاده تعبیه و احداث شود. همچنین برای تشویق به ورود به این بخش باید این خودروها ارزان تمام شود. قره‌خانی تاکید کرد: باید ممنوعیت واردات خودروی برقی از دستور کار خارج شود تا افراد تشویق به استفاده از این نوع اتومبیل شوند، موضوع بعدی ممنوعیت طرح ترافیک برای این خودروها برداشته شود زیرا هدف اصلی به‌کارگیری آنها کاهش آلودگی هوا است، با توجه به صفر بودن میزان آلایندگی این خودروها باید این امکان را داشته باشند که آزادانه در هر ساعت از شبانه‌روز در شهرهای بزرگ تردد کنند. وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر نسبت به برقی کردن حدود 15 میلیون موتورسیکلت که آلایندگی و سروصدای زیادی را منتشر می‌کنند، نیز اقدام کنیم، بر موضوع عدم اعطای رانت احتمالی به کارخانجات خودروساز موجود برای ساخت خودروی برقی تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران