شماره امروز: ۵۴۷

| | |

ایسنا |طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت میزان تولید شمش خالص آلومینیوم طی مدت ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱ درصد را ثبت کرده است.

افزایش تولید شمش آلومینیوم طی ۹ ماه امسال

ایسنا |طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت میزان تولید شمش خالص آلومینیوم طی مدت ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱ درصد را ثبت کرده است.  براساس جداول آماری،   از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه میزان تولید شمش آلومینیوم به ۳۰۸ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه میزان تولید شمش خالص آلومینیوم طی ۹ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۰۳.۸ هزار تن ثبت شده بود. همچنین مجموع آمار عملکرد کارخانه‌های تولید شمش خالص آلومینیوم در ایرالکو(اراک)، المهدی ۱ و ۲ (المهدی و هرمزال) بندرعباس، سالکو (لامرد - فارس) و آلومینای ایران (جاجرم - خراسان شمالی) در آذرماه امسال به ۳۸ هزار و ۷۷۴ رسیده که نسبت به آذر ماه ۱۳۹۸، رشد ۵۵ درصدی را رقم زده است. طبق جداول آماری، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال ۱۷۵.۳ هزار تن پودر آلومینا در مجموعه آلومینای ایران تولید شده است که در مقایسه با ۱۷۲.۱ هزار تن تولید شده ماحصل عملکرد ۹ ماهه ۱۳۹۸، رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تولید پودر آلومینا در آذرماه امسال نیز به ۱۸ هزار و ۳۳۴ تن رسیده که در مقایسه با همین ماه در سال گذشته افت دو درصدی داشته است.

رشد ۱۹ درصدی تولید تایر

ایرنا | سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به رشد ۱۹ درصدی تولید تایر در کشور، گفت: باتوجه به پیش‌بینی رکوردشکنی در تولید تایر سواری تا پایان سال و مازاد تولید در این بخش، انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت با صادرات تایر خودروهای شاسی‌بلند و کراس آوور موافقت کند. مصطفی تنها، افزود: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات به‌ویژه تحریم‌ها، اما شرکت‌های تایرسازی تاکنون عملکردی چشمگیر داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بیشتر از ۱۹ درصدی در تولید به ثبت رساندند. وی بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود در چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال نیز این روند خوب حفظ شده و بین ۲۲ تا ۲۳ میلیون حلقه تایر سواری در کشور تولید شود که بیش از میزان نیاز خواهد بود این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: با وجود ممنوعیت‌های صادراتی، اما تایرسازان انتظار دارند تا دست‌کم اجازه صادرات تایرهای بزرگ (تایر خودروهای شاسی‌بلند و کرآس‌اوور) داده شود تا انگیزه‌ای برای کارخانجات به منظور توسعه تحقیقات و ارتقای فناوری باشد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران