شماره امروز: ۵۴۷

| | |

طی 9 ماهه سال جاری 8 میلیون و 173 هزار تن کالا با 620 هزار سفر کامیون از مبدا البرز به دیگر استان‌ها حمل شده است.

جابه‌جایی بیش از 8 میلیون تن کالا از مبدا البرز 

طی 9 ماهه سال جاری 8 میلیون و 173 هزار تن کالا با 620 هزار سفر کامیون از مبدا البرز به دیگر استان‌ها حمل شده است. گودرز محمودی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: در 9 ماهه سال جاری 8 میلیون و 173هزار تن کالا از مبدا البرز به دیگر استان‌ها حمل و جابه‌جا شده که این میزان جابه‌جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 10درصدی همراه بوده است. وی اظهار کرد: این میزان کالا طی 620 هزار سفر کامیونی از استان البرز به دیگر استان‌ها حمل شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز افزود: این مقدار بار توسط ۸8 شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان حمل شده و عمده بار حمل شده، کالاهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی بوده است.

خود تحریمی موثرتر از تحریم

علی احمدیان، رییس هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با فارس‌ اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران موجب شد، عملاً درآمدزایی به ویژه تامین ارز مورد نیاز کشور از محل فروش نفت کاهش چشمگیری پیدا کند که چالش‌ها و بحران‌های خود را به دنبال داشت، اما صنعت فولاد و پتروشیمی در این برهه به یاری دولت آمدند و رییس‌جمهوری در سخنان خود از صنایع فولاد و پتروشیمی به عنوان خط مقدم جنگ اقتصادی نام برد که به موقع ارز خود را برگردانده‌اند. احمدیان ادامه داد: اگر تحریم نتوانست مانع صادرات فولاد شود اما خودتحریمی کار خود را کرد و در قالب شیوه‌نامه جدید برای عرضه و فروش محصولات فولادی از سوی وزارت صمت وارد عمل شد تا واحد‌های فولادی با چالش‌های جدی در این خصوص مواجه شوند. رییس هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: این مجتمع عظیم صنعتی جهت تامین زغال خارجی و کک و همچنین تجهیزات خود نیاز مبرم به ارز دارد و این ارز را از طریق صادرات تامین می‌کند و لذا مشکلات پیش‌آمده در صادرات این شرکت می‌تواند تولید و اشتغال در این شرکت را با بحران مواجه سازد. کاهش صادرات برای تمام واحدهای فولادی چالش ایجاد می‌کند اما بر ذوب‌آهن اثر بیشتری دارد و می‌تواند بحران‌زا باشد. این اثر بیشتر ناشی از عدم برخورداری این شرکت از یارانه انرژی است. در واقع ذوب‌آهن اصفهان با شیوه کوره بلند، فولاد تولید می‌کند و بخشی از انرژی خود را که سهم عمده آن کک است با قیمت‌های جهانی خریداری می‌کند. هم اکنون پروژه‌های توسعه حمل و نقل ریلی کشور کاملاً وابسته به تولید ریل ذوب آهن هستند و حتی اخیراً امکان صادرات این محصول نیز فراهم شد اما اگر ارزی برای تامین تجهیزات لازم نداشته باشیم‌، کارگاه تولید ریل نیز با چالش مواجه می‌شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران