جزئیات برگزاری سالروز ملی صنعت و معدن در دهم تیرماه 98

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۴۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۶۴۷۹
جزئیات برگزاری سالروز ملی صنعت و معدن در دهم تیرماه 98

تعادل|

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن از برگزاری متفاوت بزرگداشت سالروز ملی صنعت و معدن خبر داد وگفت: اهمیت برگزاری این روز در سال جاری به دلیل شعار رونق تولید مضاعف شده است. محمدرضا فیاض درباره جزییات این مراسم به «تعادل» گفت: دهم تیرماه، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز ملی صنعت نهادینه و ثبت شده و سال 98، بیست و سومین سال متوالی است که این مراسم در همین روز برگزار می‌شود. به گفته فیاض، از یازدهم تیر تا پایان تیرماه نیز شاهد برگزاری مراسم روز صنعت ومعدن در 31 استان کشور خواهیم بود.

فیاض، با بیان اینکه دهم تیرماه، روز تقدیر از همه فعالان حوزه تولید، صنعتگران، معدنکاران، صاحبان کسب وکارها و پیشکسوتان این عرصه مهم اقتصادی خواهد بود، افزود: ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت ومعدن، پس از ماه‌ها تلاش و با رعایت یکسری معیارهای فنی و استاندارد به تعیین رتبه تلاشگران عرصه تولید، تجارت ومعدن در سال 97 پرداخته است تا در چنین روزی مورد تقدیر قرار گیرند.

به‌گزارش «تعادل»، رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تقارن موضوع روز صنعت و معدن با نام سال رونق تولید، یادآور شد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته، همواره بر مساله تولید توجه داشتند، بطوریکه سال 97 سال حمایت از کالای ایرانی و سال 98 نیز سال رونق تولید نامگذاری شد، تا دو بال اقتصادی مهم کشور یعنی صنعت و معدن بیشتر در کانون توجه قرار گیرد. برهمین اساس، این تاکید بر تولید، وظیفه ما را برای بزرگداشت هر چه شایسته‌تر این روز ملی سنگین‌تر می‌کند.

فیاض، در عین حال، هدف اصلی وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت در سال جاری را رونق تولید و حمایت از صنعتگران توصیف کرد. رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در ادامه به تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت ومعدن پرداخت وگفت: در نخستین محور بزرگداشت روز ملی صنعت ومعدن در تیرماه 98، مروری خواهیم داشت بر توفیقات به دست آمده در سال 97 و ظرفیت‌هایی که مغفول مانده است. همچنین بنابه اظهارات او، کارنامه صنعت و معدن در سال 97 با حضور دست اندرکاران حرفه‌ای مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

اما دومین محور این مراسم، به گفته فیاض، که محور اصلی این بزرگداشت نیز خواهد بود، معرفی برگزیدگان صنعت و معدن در سطح ملی است که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را در بر می‌گیرد. به این ترتیب افراد و بنگاه‌هایی که بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده، برگزیده شده‌اند، معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. از دیگر محورهای مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت ومعدن، دعوت از سران قوا و مسوولان تراز اول کشوری است تا با حضور در جمع فعالان صنعتی ومعدنی، نقشه راه توسعه صنایع ومعادن کشور را تبیین و تشریح کنند.

بنابه توضیحات رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت ومعدن، دهم تیرماه، تریبونی در اختیار نمایندگانی از بدنه بخش خصوصی، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان قوه قضاییه و قوه مقننه، قرار خواهد گرفت تا به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درباره عملکرد حوزه صنعت ومعدن در سال97 و 98 بپردازند.

فیاض همچنین این موضوع را مورد اشاره قرار داد که در این مراسم، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، اقدام به انتشار یک بیانیه مشترک خواهند کرد که شرایط موجود صنعت و معدن کشور و انتظاراتی که باید برآورده شود را برای متولیان امر ترسیم خواهد کرد.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به تشریح مراحل ارزیابی افراد منتخب در مراسم روز ملی صنعت ومعدن پرداخت. بنابه توضیحات او، فرآیند گزینش افراد و شرکت‌ها به صورت گروه‌های کارشناسی از ۹ تشکل صنعتی و معدنی از 31 استان کشور شامل «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، « اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران»، «خانه صنعت و معدن ایران و جوانان»، «خانه معدن ایران»، «انجمن مدیران صنایع»، «کنفدراسیون صنایع»، «سازمان نظام مهندسی معدن» و «اتاق اصناف ایران»، خواهد بود که در ارزیابی افراد مشارکت گسترده‌ای دارند. به گفته او، امتیازاتی که به افراد منتخب داده شده، به صورت کارشناسی شده است و تلاش بر این است که نقاط مثبت و منفی افراد و بنگاه‌ها شناسایی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین بنابه توضیحاتی که فیاض به «تعادل» ارایه کرد: یکی از رویکردهای متفاوت این وزارتخانه برای برگزاری مراسم روز ملی صنعت ومعدن در تیرماه 98 این است تا به معرفی چهره‌های موفق و جدید در بخش صنعت ومعدن که سنوات گذشته جزو برگزیده‌ها نبوده‌اند، بپردازد. به گفته او، به برگزیدگان روز ملی صنعت و معدن، تندیس طلایی اهدا خواهد شد.

فیاض این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که با وجود همه محدودیت‌ها، چرخ تولید کشور به همت صنعتگران و معدنکاران در حال حرکت است و از این رو ضرورت دارد، تدابیر لازم و راه‌های عبور از این راه پرپیچ و خم به ویژه در شرایط حساس کنونی اتخاذ شود. او در پایان با اشاره به اینکه سیاست‌ نخست وزارت صنعت این است که هیچ واحد تولیدی از چرخه تولید خارج نشود، گفت: اما گام دوم این است که واحد‌هایی که تولیدشان به کندی پیش می‌رود، ظرفیت آنها تکمیل شود و در گام بعدی واحد‌های متوقف به چرخه تولید بازگردند.

 

ارسال نظر