تکذیب تعطیلی اتاق مشترک انگلیس و ایران

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۱۱

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس با تکذیب خبر تعطیلی اتاق مشترک انگلیس و ایران در لندن، تعمیرات ساختمان شرکت ملی نفت ایران در منطقه وست‌مینستر لندن را که دفتر این اتاق مشترک نیز در آن مستقر بوده ‌است، دلیل توقف موقت فعالیت‌های این اتاق مشترک عنوان کرد. طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تعطیلی فعالیت اتاق بازرگانی مشترک انگلیس و ایران در لندن مخابره شده است. در همین رابطه، امیر هوشنگ امینی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق تهران، با اعلام اینکه ساختمان هشت طبقه شرکت ملی نفت ایران در خیابان ویکتوریا، طی سال‌های اخیر محل استقرار دفتر اتاق مشترک بازرگانی انگلیس و ایران بود، افزود: به دلیل تعمیرات این ساختمان و همچنین اجاره‌بهای سنگین ماهانه 4 تا 5 هزار پوند، مسوولان این اتاق مشترک مجبور به تخلیه دفتر محل کار خود شده‌اند.

به گفته او، طی سال‌های گذشته و به ویژه پس از بازگشت دوباره تحریم‌های ایالات متحده امریکا، از تعداد اعضای اتاق مشترک بازرگانی انگلیس و ایران کاسته شد و بسیاری از شرکت‌ها تقریباً کسب‌و‌کار با ایران را متوقف کرده‌اند که این اتفاق منجر به کاهش سطح درآمدهای این اتاق مشترک شده است. امینی در عین حال از سفر هفته آینده لرد لامونت، رییس اتاق بازرگانی مشترک انگلیس و ایران، به ایران خبر داد. وی که نماینده ویژه نخست‌وزیر بریتانیا در امور بازرگانی انگلیس با ایران است به دعوت اتاق بازرگانی قم به این شهر سفر خواهد کرد و به گفته امینی، قرار است علاوه بر مذاکرات اقتصادی با بخش‌خصوصی، از کارخانه‌های استان قم نیز بازدید کند. او همچنین تصریح کرد که جلسات کاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس با لرد لامونت نیز در تهران برنامه‌ریزی شده و این شخصیت اقتصادی بریتانیا در روز 13 ژوئن (23 خرداد ماه) جاری که سالروز تولد ملکه بریتانیا است و در این کشور مراسم خاصی نیز برگزار می‌شود، در تهران حضور دارد.

تخلیه دفتر اتاق بازرگانی مشترک انگلیس و ایران در لندن در حالی شائبه تعطیلی فعالیت‌های این اتاق بازرگانی را ایجاد کرده است که برخی خبرها حاکی از ادامه فعالیت این اتاق مشترک به صورت دفتر مجازی است. پیگیری‌های اتاق بازرگانی تهران همچنین نشان می‌دهد که به دنبال تخلیه ساختمان شرکت ملی نفت ایران در خیابان ویکتوریا لندن به منظور انجام تعمیرات اساسی، کارمندان این شرکت ایرانی فعلا در دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در لندن مستقر شده‌اند.

 

ارسال نظر