شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 137434 | |

شاتا|وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «سید‌مهدی نیازی» را به عنوان مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات منصوب کرد.

انتصابی دیگر در وزارت صنعت

شاتا|وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «سید‌مهدی نیازی» را به عنوان مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات منصوب کرد. در این حکم آمده است: «در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید با توکل به خداوند متعال، تلاش مجدانه، مدیریت جهادی، اتخاذ تصمیمات شجاعانه و خردمندانه و فعالیت‌های بی‌شائبه نسبت به اجرای ماموریت‌های خطیر و مورد انتظار وزارت متبوع به ویژه ارتقا و ثبات سیاست‌گذاری در حوزه تجارت خارجی و تدوین و اجرای مقررات این حوزه اهتمام و اقدام نمایید. مدیریت واردات در جهت استفاده از ظرفیت‌های مقیم کشور، تسهیل شرایط تجارت خارجی، پیش بینی پذیر شدن و شفاف‌سازی ضابطه‌گذاری در تجارت خارجی، شفاف‌سازی و تسهیل فرایندهای مرتبط با کارت بازرگانی و ثبت سفارش، تعامل با تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی در جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش تعامل با معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و سازمان‌های وابسته مورد انتظار است.»

افزایش تعداد خودروهای ناقص به بیش از 90 هزار دستگاه

ایلنا|دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از 90 هزار دستگاه رسیده است. آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: امروز خودروسازها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند. او گفت: بنا بر آخرین آمار، خودروهایی که در این دو کارخانه به دلیل کمبود قطعات یدکی تجاری نشده‌اند و در کف انبار خوابیده است امروز به بیش از 90 هزار دستگاه رسید. این یعنی سرمایه عظیمی از این دو خودروساز و قطعه‌سازان راکد مانده است. محبی‌نژاد افزود: کسری قطعات این خودروها عمدتاً داخلی است. این یعنی خودروساز نتوانسته از قطعه ساز داخلی جنس مورد نیاز خود را تهیه کند و همانطور که بارها اعلام کردیم قطعه‌سازان امروز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود ازسوی قطعه‌سازان و افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و تهیه مواد اولیه خارجی نمی‌توانند سفارشات خودروسازها را تامین کند. البته بخش اندکی از این خودروها نیز نیازمند قطعات وارداتی است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران