شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 132641 | |

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد قطعات متنوع لوازم یدکی خودرو، چینی است. محمد عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا،

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد قطعات متنوع لوازم یدکی خودرو، چینی است. محمد عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در چند سال اخیر به سبب پایین بودن قیمت ارز و به صرفه بودن واردات صنعت قطعه‌سازی، قطعه‌سازان کشور به واردات آن روی آورده بودند، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، واردات قطعه برای واردکنندگان صرفه اقتصادی نخواهد داشت، بنابراین اکنون فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است. به گفته او، متنوع نبودن محصول موجب شده تا قطعه‌سازان به تولید قطعات پراید و پژو فکر کنند و هیچ‌وقت برای انتقال فناوری و توسعه و صادرات فکر نمی‌کنند. عزیزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد قطعات متنوع لوازم یدکی خودرو، چینی است و آنها را وارد می‌کنیم، بیان کرد: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار شاغل در صنایع قطعه‌سازی داریم. از سویی دیگر، رییس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با بیان اینکه درحال حاضر طلب قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروسازی به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: تولید و داخلی‌سازی قطعات در کشور حمایت فوری دولت از صنعت قطعه‌سازی را می‌طلبد. محمدرضا نجفی منش، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه با قطع همکاری شرکت رنو با خودروسازان کشور چاره‌ای جز داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز را نداریم، اظهارکرد: تولید و داخلی‌سازی قطعات در کشور حمایت فوری دولت از صنعت قطعه‌سازی را می‌طلبد چراکه امروز آنها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. او با بیان اینکه درحال حاضر طلب قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروسازی به 15 هزار میلیارد تومان رسیده، افزود: البته در 6 ماهه امسال هم خودروسازان به خاطر قیمت‌گذاری خودرو با ضرر 5 هزار میلیارد تومانی روبه رو شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران