شماره امروز: ۵۴۷

مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران:

| کدخبر: 125851 | |

مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران گفت به دنبال یافتن بهترین راه‌ها در ارتباط و همکاری با ایران هستیم و اینکه کدام یک از شرکت‌ها بهتر عمل می‌کنند

مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران گفت به دنبال یافتن بهترین راه‌ها در ارتباط و همکاری با ایران هستیم و اینکه کدام یک از شرکت‌ها بهتر عمل می‌کنند و صلاحیت بیشتری برای برقراری روابط با همتایان ایرانی خود دارند. کیت ولینگز (Keith Wellings) درباره سیاست‌های انگلیس در تداوم همکاری‌ها با ایران در چارچوب برجام پس از خروج امریکا گفت: دولت این کشور مانند دیگر شرکای اروپایی خود بطور شفاف بیان کرده که همکاری‌های خود در زمینه‌های تجاری با ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، این مقام سفارت انگلیس افزود: ‌گر چه خروج امریکا از برجام به پویایی آن آسیب زده اما در تجارت با ایران تغییراتی رخ نخواهد داد. ولینگز، ادامه همکاری‌های سازنده را به سود دو کشور دانست و گفت: چالش اصلی پیش روی ما در مسائل بانکی است که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. او راهبرد مهم دولت انگلستان را برقراری روابط تجاری بین بخش خصوصی دو کشور و یافتن راهکارهایی برای حفظ این ارتباط اعلام کرد. این مقام بازرگانی سفارت انگلستان در تهران درباره موانع پیش روی برجام نیز گفت: همه مسائل در روابط تجاری لندن - تهران سرجای خود قرار دارد اما شرکت‌ها باید بدانند که در شرایط کنونی پس از خروج امریکا از برجام، محدودیت‌هایی وجود دارد و باید روش‌ها و کانال‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با ایران پیدا کنند تا دچار محدودیت نشوند. ولینگز درباره سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور نیز گفت: باید بدانیم بازارهای دو کشور پاسخگوی چه نوع سرمایه‌گذاری‌ها هستند و اینکه بتوان ارتباط شرکت به شرکت را ایجاد کرد. مدیرکل بازرگانی سفارت انگلستان در تهران افزود: حتی اگر خروج امریکا از برجام را در نظر نگیریم، در برقراری روابط در شرایط پسابرجام نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم که رفع این مسائل مستلزم آگاهی داشتن از قوانین دو کشور و چگونگی تداوم همکاری‌ها با وجود محدودیت‌های آتی است. او گفت: تا جایی که به دولت انگلستان مربوط می‌شود باید راهی برای غلبه بر چالش‌های موجود پیدا کرد. ولینگز نقش دولت‌های دو کشور در تعامل بخش‌های خصوصی با یکدیگر را حمایتی و تشویقی دانست و گفت: شرکت‌ها باید به یکدیگر معرفی شوند تا بتوانند به خوبی ارتباط‌گیری کنند؛ در واقع بهترین روش برای حرکت رو به جلو، فعال‌سازی بخش خصوصی برای ارتقای روابط تجاری بین دو کشور است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران