30 روز دیگر آغاز عملیات اجرایی بندر پارسیان

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۵۶

ایرنا|

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به جنوب کشور از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان، شهرهای لامرد، مهر، عسلویه و رامشیر بازدید کرد. محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از منطقه اقتصادی پارسیان هرمزگان گفت: صنایع پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، آلومینا و دیگر صنایع مرتبط در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان هرمزگان احداث می‌شود.

وی افزود: در طرح جامع مصوب منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸میلیون تن در سال ازجمله انواع محصولات پتروشیمیایی، ۴میلیون تن محصولات فولادی، ۳میلیون تن آلومینا و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم به عنوان صنایع اصلی صورت گرفته است. وی بیان کرد: همچنین تولید برق به میزان ۴۳۰۰مگاوات و آب به میزان ۷۵۰هزار مترمکعب در روز و بندری با ظرفیت بارگیری سالانه ۴۰میلیون تن انواع کالا به عنوان صنایع پشتیبان انجام شده است.  وزیرصنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هم‌اکنون تمهیدات لازم برای تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و برق به میزان ۴مگاوات در ساعت برای دوران ساخت‌وساز صنایع صورت گرفته و موارد یاد شده هم‌اکنون در دسترس است.  نعمت‌زاده یادآور شد: با مشخص شدن برنده مناقصه، عملیات اجرایی بندر پارسیان تا یک ماه آینده نیز آغاز خواهد شد که با پیش‌بینی‌های انجام شده با ساخت ۴پست اسکله شروع و در نهایت به ۱۹ اسکله افزایش می‌یابد.  نعمت‌زاده همچنین از روند ساخت نیروگاه ۹۱۳مگاواتی سیکل ترکیبی لامرد بازدید کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه مهدی کرباسیان، رییس سازمان ایمیدرو از منطقه ویژه اقتصادی لامرد و مجتمع آلومینیوم جنوب بازدید کرده و در جریان روند فعالیت‌ها قرار گرفت.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳مگاواتی لامرد در فاز آماده‌سازی و پیشبرد خود(NON EPC) ۹۸درصد پیشرفت برنامه‌یی و ۹۷درصد پیشرفت واقعی داشته است. همچنین از لحاظ شاخص احداث نیروگاه (EPC) با حدود یک درصد پیشرفت برنامه‌یی و 09/0 درصد پیشرفت واقعی روبه‌رو بود.

 طرح 300تنی آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود؛ شرکت‌های غدیر و ان‌اف‌سی در تلاش هستند تا فاز نخست این پروژه را تا مهر 97 به بهره‌برداری برسانند.

 

ارسال نظر