اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از کوچک‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۸۹
اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از کوچک‌ها

صداوسیما  

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: هزارمین ضمانتنامه این صندوق از ابتدای تاسیس در آخرین روز خردادماه امسال برای یک واحد تولیدی در استان قزوین صادر شد.

محمدحسین مقیسه گفت: این صندوق در سال ۱۳۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و پس از تدوین اساسنامه، آیین‌نامه‌ها و فرآیند‌ها، نخستین ضمانتنامه خود را در سال ۱۳۸۶ صادر کرد.

وی گفت: هزارمین ضمانتنامه این صندوق که ضمانتنامه اعتباری سرمایه در گردش بوده، برای یک واحد تولیدی لوله اتصالات و مخازن کامپوزیتی مستقر در استان قزوین به ارزش ۱۴میلیارد ریال در آخرین روز خردادماه امسال صادر شد. مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین افزود: این صندوق از سال 1394 به بعد روند رو به رشدی را طی کرد و در سال 1395 با رشد صدور ضمانتنامه توانست کمک خوبی به واحدهای تولیدی کوچک کند.

مقیسه گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از ابتدای شروع به فعالیت خود تا پایان خرداد ماه 1396، هزار ضمانتنامه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰میلیارد ریال صادر کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: همچنین طی ۱۰سال گذشته ۲۸۵فقره ضمانتنامه نیز به ارزش هزار و ۲۰۰میلیارد ریال تمدید شده است. مقیسه گفت: این صندوق تا سال 1394، با دو الی سه بانک همکاری داشته است، اما با امضای تفاهمنامه با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، هم‌اکنون ۱۸ بانک پذیرای ضمانتنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک هستند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: تا سال 1394 این صندوق تنها یک نوع ضمانت اعتباری صادر می‌کرد، اما هم‌اکنون انواع ضمانتنامه‌های شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانتنامه حسن انجام کار، ضمانتنامه اعتبار خرید، ضمانتنامه پیش پرداخت و... برای صنایع کوچک صادر می‌کند.

وی همچنین افزود: فرآیند الکترونیکی کردن صدور ضمانتنامه‌های از سال 1396 آغاز شده و فرآیند صدور کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: به دنبال اصلاح اساسنامه این صندوق هستیم که بتوانیم خدمات و حمایت‌های بیشتری به واحدهای تولیدی کوچک ارائه دهیم. مقیسه گفت: یکی از موارد پیشنهادی اصلاح اساسنامه این است که هم‌اکنون این صندوق ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات را ضمانت می‌کند (در مناطق محروم تا ۸۵ درصد)، اما پیشنهاد ما این است که بتوانیم 100درصد تسهیلات برای صنایع کوچک را ضمانت کنیم. وی افزود: با گسترش فعالیت‌ها و رشد صدور ضمانتنامه‌ها، لزوم افزایش سرمایه صندوق لازم و ضروری است که امیدواریم در سال اشتغال و تولید با همراهی دولت و مجلس محترم این مهم انجام شود.

 

 

ارسال نظر