پلیس راهور با اصلاحیه هیات وزیران درباره واردات خودرو مخالف است

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۶:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۵۶۲۹
پلیس راهور با اصلاحیه هیات وزیران درباره واردات خودرو مخالف است

​سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، از مخالفت صریح پلیس راهور با اصلاحیه هیات وزیران در مورد واردات خودرو خبر داد.

به گفته او، قانون واردات خودروهای خارجی پس از رفت و برگشت و نامه‌نگاری‌های فراوان میان دولت و مجلس، با تأکید بر قیمت مناسب و کیفیت روز دنیا به تصویب رسیده اما بر اساس لایحه‌ای که آذرماه به مجلس ارائه شد، آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها تغییر یافت.

به گزارش تسنیم، بخش‌هایی از صحبت‌های جانشین رئیس پلیس راهور در مخالفت با اصلاحیه هیات وزیران در مورد واردات خودرو را ادامه می‌خوانید:

  • تمام وسایل نقلیه‌ای که قرار است وارد کشور شوند، باید دارای استانداردهای روز دنیا از جمله سوخت یورو 6 باشند و به همین دلیل، اعلام می‌کنیم که قرار نیست در مقابل تصمیمات اشتباه، عکس‌العمل درست نشان ندهیم.
  • آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی بعد از مدت‌ها و با تلاش و پیگیری پلیس راهور و چند دستگاه متولی به تصویب رسید و بر همین اساس، تأکید شد تمامی وسایل نقلیه پس از دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد، برای استفاده مردم تا دی‌ماه سال جاری به‌صورت مستقیم در بازار بورس عرضه شوند.
  • قانون واردات خودروهای خارجی پس از رفت و برگشت و نامه‌نگاری‌های فراوان میان دولت و مجلس، با تأکید بر قیمت مناسب و کیفیت روز دنیا به تصویب رسید. این امر باعث شد مردم به موضوع واردات خودرو، امیدوارانه‌ نگاه کنند و مطمئن باشند که سرانجام وضعیت بازار خودرو در کشور به ثبات می‌رسد و می‌توانند از خودروهای باکیفیت و استاندارد روز دنیا بهره‌مند باشند.
  • بر اساس لایحه‌ای که آذرماه سال جاری به مجلس ارائه شد، آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها تغییر یافت. بر مبنای این لایحه، قرار شد دارا بودن استاندارد یورو6 برای خودروهای وارداتی الزامی نباشد و واردکنندگان خودرو بتوانند خودروهای یورو 4 و 5 وارد کنند که این به‌معنای این است که مردم ما بار دیگر از خودروهای دارای استاندارد روز دنیا محروم نگه داشته شده‌اند.
  • بنده به‌شدت با این اصلاحیه مخالفم و با صراحت اعلام می‌کنم که در اسفندماه سال گذشته، هیات وزیران در مورد ماده 4 آیین‌نامه فنی موضوع 2 (قانون هوای پاک) اصلاحیه‌ای را به‌عنوان تبصره این ماده اضافه کرد که در آن به‌صراحت قید شده بود خودروهایی وارد کشور شوند که از استاندارد یورو6 برخوردار باشند.
  • وزارت نفت به‌زودی تولید سوخت یورو 6 را شروع خواهد کرد و به همین دلیل، ورود خودروهای فاقد استاندارد روز دنیا با آلایندگی بالا به هیچ عنوان به‌صلاح کشور و مردم نخواهد بود.
  • چرا باید مجوز ورود و تردد در جاده‌ها و شهرهای کشور به خودروهایی را بدهیم که قرار است در طول عمر چهل، پنجاه ساله خود، آلایندگی بالایی تولید کنند در صورتی که وزارت نفت در ماه‌های پیشِ‌رو، تولید سوخت یورو 6 را آغاز خواهد کرد.
  • این روزها میزان آلایندگی هوای تهران رکوردهای چند ساله و چند دهه گذشته را شکسته است و تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، در واقع سعی بر سرپوش گذاشتن در میزان بالای آلایندگی خودروهای فاقد استاندارد است و در صورتی که تدبیر اساسی و تلاش گسترده به این منظور صورت نگیرد، نفس شهر بند می‌آید و ریه‌های شهروندان از انواع آلاینده‌ها و ذرات معلق انباشته خواهد شد.
  • قانون هوای پاک مصوب سال 96 با گذشت 5 سال از تصویب، به‌دلیل وجود تکالیف بسیار انجام نشده و با عدم تخصیص بودجه‌های لازم، روی زمین مانده است و این شهروندان هستند که باید جور کم‌کاری مسئولان مربوطه را به‌دوش بکشند.

 

ارسال نظر