شماره امروز: ۵۴۷

| | |

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی،

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم. محمد مهدی کاظمی در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور گفت: با توجه به پنج‎گام ترسیم‌شده درگام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اکنون در مرحله سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم، لذا امیدوارم بتوانیم با به‌کارگیری نیروهای مومن و انقلابی، مرحله پنجم را رقم بزنیم؛ لذا نگاه ما به حکمرانی با سایر مناطق جهان متفاوت خواهد بود و ما باید برای تحقق این نگاه در انتصابات، این موضوع را مدنظر قرار دهیم. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در دوره متوسطه اول توجه به بحث هویت‌یابی و شناسایی استعدادها برای هدایت به دوره دوم متوسطه حائز اهمیت است. وی با اشاره به آمار و ارقام دانش‌آموزان در مناطق مختلف روستایی، عشایری و مدارس شبانه‌روزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل‌عدم اختلاط دانش‌آموز دختر و پسر در این گروه سنی است. اختلاط دانش‌آموزان به هیچ عنوان با مسائل اعتقادی ما سازگار نیست و توسعه مدارس شبانه‌روزی راه‌حلی برای این مشکل و لازمه برقراری عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری است. کاظمی افزود: با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان، در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و باید برای اینکه با چالش روبرو نشویم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. وی با توجه به آمار موجود در مورد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش، با تبیین دقیق کاهش یا افزایش دانش‌آموزان در شاخه‌های مختلف نظری، فنی حرفه‌ای و... به بررسی دلایل مختلف آن در سال‌های گذشته پرداخت و از همه معاونین متوسطه خواست تا بی‌‎واسطه به برگزاری جلسات با روسای ادارات، مدیران مدارس یا معلمان از طریق بستر شاد بپردازند و صحبت‌ها و نظرات آنها را بشنوند و ترتیب اثر دهند. معاون وزیر آموزش‌وپرورش، در پایان با اشاره به درصد برگزیدگان کنکور سال گذشته اعلام کرد: بیشتر این دانش‌آموزان علی‌رغم مسائل عنوان شده از مدارس دولتی هستند و مدارس سمپاد نیز جزو مدارس دولتی هستند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، یعنی مدارس سمپاد، عملکرد درستی نداشتند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران