شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 156132 | |

آکادمی اسکار تغییراتی برای انتخاب بهترین فیلم بین‌المللی وضع کرد که از همین امسال عملی می‌شود.

تغییر مقررات اسکار در انتخاب بهترین فیلم بین‌المللی

آکادمی اسکار تغییراتی برای انتخاب بهترین فیلم بین‌المللی وضع کرد که از همین امسال عملی می‌شود. به گزارش ورایتی، آکادمی اسکار برای انتخاب یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خود یعنی انتخاب بهترین فیلم بلند بین‌المللی ۲۰۲۰ که تا سال پیش به عنوان بخش خارجی زبان شناخته می‌شد، تغییراتی وضع کرده است. دیروز اطلاعیه‌ای برای اعضای شاخه‌های مختلف اسکار ارسال شد تا به آنها اطلاع داده شود که چه تغییراتی در روند رای دادن به فیلم‌های راه‌یافته به فهرست نهایی را تغییر می‌دهد، در مقررات ایجاد شده است.  در مرحله اول رای‌دادن شامل یک دور مقدماتی است که کمیته انتخاب فیلم‌های بلند بین‌المللی، ۹۳ فیلم داوطلب حاضر در رقابت اسکار امسال را برای بررسی ارایه می‌کند. از آنجا یک فهرست کوتاه شامل ۱۰ فیلم انتخاب می‌شود. این رقم تا پیش از این شامل نام ۹ فیلم بود و در آوریل امسال هیات رییسه اسکار تصویب کرد که به ۱۰ فیلم افزایش یابد. در مرحله بعد این فهرست به ۵ فیلم تبدیل می‌شود. تغییرات جدید اکنون حاکی از آن است که همه اعضای آکادمی که ۱۰ فیلم حاضر در فهرست کوتاه را دیده‌اند می‌توانند از این میان نامزدهای مرحله بعد را انتخاب کنند. علاوه بر این آکادمی بیشتر در راستای استفاده بر یک سیستم آنلاین برای رای‌دهندگان حرکت کرده است و اعضایی که این ۱۰ فیلم را به صورت آنلاین دیده‌اند می‌توانند برای مرحله دوم هم رای دهند. این در حالی بود که قبلا لازم بود تا رای‌دهندگان فیلم‌ها را در سینما ببینند.

«ترمیناتور» خارج از گیشه رکورد زد

پارامونت پیکچرز بیش از هر کمپانی دیگری، در هفته اخیر برای تبلیغ فیلم جدیدش یعنی «ترمیناتور» هزینه کرد. به گزارش ورایتی، شرکت پارامونت پیکچرز برای دومین هفته متوالی با فیلم‌ «ترمیناتور: سرنوشت تیره» در صدر لیست استودیوهایی قرار گرفت که برای تبلیغ فیلم‌های‌شان بیشترین خرج می‌کنند. بین روزهای بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم اکتبر، تبلیغاتی که برای این فیلم علمی‌تخیلی در رسانه‌های مختلف صورت گرفت روی هم رفته ۷.۸ میلیون دلار ارزش داشت. برای این فیلم ۱۰۷۱ بار در سراسر ایالات متحده و ۳۶ شبکه مختلف تبلیغ شد. پارامونت در شبکه‌هایی از جمله سی‌بی‌اس، فاکس و ان‌بی‌سی و همچنین برنامه‌هایی از جمله فوتبال امریکایی ان‌اف‌ال، بسکتبال ان‌بی‌ای و حتی سریال «واکینگ دد» تبلیغ کرد. فیلم «بازی کردن با آتش» محصول پارامونت در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم در سراسر ۳۰ شبکه مختلف ۹۹۶ تبلیغ ملی داشت که ارزش رسانه‌های آن حدود ۴.۹۴ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. تبلیغات تلویزیونی برای فیلم «فورد در برابر فراری» ساخته استودیوی فاکس قرن بیستم معادل با ۴.۳۳ میلیون دلار بود تا آن را در رتبه سوم قرار بدهد. بعد از آن هم «میانه راه» ساخته لاینزگیت با ۳.۸ میلیون دلار و «آخرین کریسمس» ساخته یونیورسال پیکچرز با ۳.۶۶ میلیون دلار قرار گرفتند. تخمین زده می‌شود که تبلیغ‌های فیلم «ترمیناتور» بیش از ۳۹۶ میلیون بار دیده شده باشند که به این ترتیب «امتیاز توجه» این فیلم ۹۳.۳۵ می‌شود. امتیاز توجه نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان تا چه حد به تماشای یک تبلیغ تلویزیونی می‌نشینند و چقدر آن را قطع می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران