شماره امروز: ۵۴۷

| | |

مرضیه برومند ۵ سال بعد از شهرموش‌ها۲، فیلم «سرزمین بود و نبود» را در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین خواهد برد.

مرضیه برومند ۵ سال بعد از شهرموش‌ها۲، فیلم «سرزمین بود و نبود» را در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین خواهد برد. پنجمین فیلم بلند سینمایی برومند به تهیه‌کنندگی «همایون اسعدیان» ساخته می‌شود و این روزها در مرحله طراحی تولید قرار دارد. طراحی تولید مرحله‌ای است که به تازگی جهت ارزیابی اولیه گروه سازنده فیلم‌ها به مراحل تولید فیلم در بنیاد سینمایی فارابی اضافه شده است. این مرحله استخراج فضای فیلم و کانسپت‌ها و تصویری کردن فیلمنامه قبل از شروع فیلمبرداری را شامل می‌شود. در واقع در این مرحله، فیلم یک بار با کمترین هزینه، به تصویر درمی‌آید و چنانچه محصول اولیه دارای ویژگی و شاخصه‌های مدنظر بود، فیلم وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود. «همایون اسعدیان» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرزمین بود و نبود» که قرار است با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به تولید برسد و در مرحله جدید «طراحی تولید» قرار دارد، گفت: پروژه «سرزمین بود و نبود» متعلق به «مرضیه برومند» است. فیلمنامه‌ای که خانم برومند داشتند، در فضای سن نوجوان- بزرگسال روایت می‌شد و از نظر ساختاری از فضای رئال - فانتزی برخوردار بود. فیلمنامه به بنیاد سینمایی فارابی ارایه شد و دوستان کلیت طرح را پسندیدند و ابراز علاقه کردند که خانم برومند این طرح را تبدیل به یک فیلم سینمایی بکند. در ادامه خانم برومند از من خواست تا به عنوان همکار تهیه‌کننده به شکلی کنار ایشان حضور داشته باشم. پیشنهاد ما و بنیاد سینمایی فارابی مشترکا این بود که به یک طراحی دست یابیم. خوشبختانه دوستان در بنیاد سینمایی فارابی به این نتیجه رسیده‌اند و در واقع این نکته درستی است که برای ساخت پروژه‌ها نباید ابتدا وارد مرحله تولید شد و بعد برویم ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد! اسعدیان با مثبت‌خواندن اقدامات اخیر متولیان سینمای ایران اظهار داشت: باید از رویه شفاف‌سازی در سینمای ایران و اینکه در مقاطع مشخصی، گزارش عملکردها اعلام می‌شود و افکار عمومی متوجه می‌شوند که جریان سینمای ایران با چه هزینه‌هایی جلو می‌رود، ابراز خوشحالی کنم و بگویم که این رویه، از نظر ما و بخش زیادی از اهالی سینمای ایران، یک اتفاق مثبت است. او در ادامه اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شفاف‌سازی، توضیح درباره تصمیمات و تعاریف تازه است. تیتر طراحی تولید همانقدر که جدید است، می‌تواند سوءتفاهم ایجاد کند، پس باید در این زمینه توضیح داد. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفت: در «طراحی تولید» ابتدا یک مرحله قبل از پیش تولید (یا مرحله صفر) پیش‌بینی می‌کنیم. این مرحله‌ای است که طراح کار (که در «سرزمین بود و نبود» امیر اثباتی است) طرح‌های خود را ارایه می‌دهد و بعد از توافق با خالق اثر (خانم برومند) لوکیشن‌ها بازبینی و عکسبرداری می‌شود و فیلمنامه، به مرحله کاملش‌ می‌رسد. در نتیجه، طراحی‌تولید ما را با پروژه‌ای روبه رو می‌کند که دیگر برایمان خیلی مبهم و گنگ نیست. یعنی می‌توانیم به این برسیم که مثلا طراحی شخصیت‌ها و پرسوناژهایی که واقعی نیستند و به شکل فانتزی در قصه حضور دارند، به چه شکل باشد، فیلمنامه و ساختار کار چگونه باشد و در نهایت، می‌توانیم یک برآورد نسبتا دقیق را ارایه بدهیم.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران