شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 135092 | |

پروژه ناتمام برناردو برتولوچی کارگردان نامدار تازه درگذشته سینما توسط کمپانی ایندیگو راهی سینماها می‌شود.

 آخرین پروژه «برتولوچی» ساخته می‌شود

پروژه ناتمام برناردو برتولوچی کارگردان نامدار تازه درگذشته سینما توسط کمپانی ایندیگو راهی سینماها می‌شود. به گزارش ورایتی، پروژه ناتمام برناردو برتولوچی کارگردان نامدار تازه درگذشته ایتالیایی که در حال کار روی آن به صورت غیر منتظره از دنیا رفت، توسط کمپانی ایندیگو ایتالیا به پرده‌های سینما راه پیدا می‌کند. این پروژه «اتاق پژواک/The Echo Chamber» نام داشت.نیکولا جیولانو یکی از بنیانگذاران ایندیگو همان کمپانی که تهیه فیلم «زیبای بزرگ» به کارگردانی پائولو سورنتینو را عهده‌دار بود، گفت که فیلم به احترام حیات هنری برناردو برتولوچی ساخته می‌شود. این پروژه به عنوان نخستین فیلم برتولوچی در مقام کارگردان پس از فیلم «من و تو» محصول ۲۰۱۲ شناخته می‌شد. جیولانو همچنین بیان کرد، کارگردان جدید این پروژه هنوز انتخاب نشده است.برتولوچی کارگردان نامدار ایتالیایی که روز ۲۶ نوامبر پس از یک دوره کوتاه مباره با بیماری سرطان در شهر رم درگذشت، پیش نویس اولیه فیلمنامه این اثر را به همراه لوداویکا رامپالدی و ایلاریا برناردینی ۲ نویسنده جوان ایتالیایی به پایان رسانده بود. درباره «اتاق پژواک» تاکنون اطلاعات کمی بیان شده است به جز اینکه برخی منابع گفته‌اند روایت آن به صورت متناوب بین ۲ شخصیت در خانه‌ای با سه اتاق می‌گذرد.

انیمه‌های ژاپنی همچنان رکورد می‌زنند

آنگونه که انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA» اعلام کرده، صنعت ساخت انیمه و کارتون در این کشور همچنان مرزهای حجم فروش و آمار و ارقام گردش مالی این صنعت را درمی‌نوردد.به گزارش هالیوودریپورتر، با انتشار گزارش سالانه انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA» مشخص شده است که صنعت انیمیشن ژاپن سال ۲۰۱۷ میلادی با گذشتن از مرز ۱۹ میلیارد دلار فروش، رکورد جدیدی در این عرصه از خود به جا نهاده است. کارشناسان این حوزه، این موفقیت خیره‌کننده را مدیون توجه رسانه‌های نوظهور و غول‌های آنلاین دنیا به این انیمیشن‌ها می‌دانند. در حقیقت اوضاع صنعت انیمیشن ژاپن در بازارهای داخلی رو به راه نیست و ستاره اقبال آنها با شیب ملایمی رو به افول است اما پیوند این صنعت با مدیوم‌های جدیدی همچون نتفلیکس، آمازون، هولو و انواع پلتفرم‌های پخش فیلم در چین باعث شده است که گردش مالی و درآمدزایی آنها در این بخش در طول چهار سال گذشته چهار برابر شود.مبنای محاسبه این گردش مالی شامل فروش گیشه‌ای و باکس‌آفیس، حق پخش‌های تلویزیونی، حق ساخت مجدد، حق ساخت بازی‌های ویدیویی و ساخت انواع محصولات و اسباب بازی بر مبنای انیمه‌های تولیدی ژاپن است. سال ۲۰۱۷ میلادی پنجمین سال پیاپی بود که شاخص‌های فروش در صنعت انیمیشن ژاپن رکوردشکنی کرد. شاخص‌ترین خطر بالقوه برای صنعت انیمیشن ژاپن میانگین سنی جامعه این کشور است که به سرعت به سمت پیری می‌رود که طبعا اقبال به این انیمه را بیش از پیش کاهش می‌دهد اما فروش خارج از مرز و توجه رسانه‌های آنلاین به این انیمیشن‌ها چشم‌انداز روشنی از آینده را برای انیمه‌های ژاپنی ترسیم کرده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران