شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 133311 | |

کارگردان نمایش «خاموشخانه» با اشاره به پرداختن به مضامینی چون مهاجرت و خشونت در این نمایش درباره ویژگی‌های دیگر اجرا سخن گفت.

کارگردان نمایش «خاموشخانه» با اشاره به پرداختن به مضامینی چون مهاجرت و خشونت در این نمایش درباره ویژگی‌های دیگر اجرا سخن گفت.

مهدی مشهور نویسنده و کارگردان «خاموشخانه» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، گفت: «خاموشخانه» که پیش از این در کشورهای مختلفی به صحنه رفته است تا اول آذرماه در تالار سایه روی صحنه خواهد بود و تا امروز با وجود اینکه برای تبلیغ سراغ روش‌های مرسوم نرفتیم اما کار توانسته مخاطب خودش را پیدا کند و معمولا 9۰ - 8۰ درصد از ظرفیت سالن پر می‌شود.

او درباره یکی از مضامین نمایش که مساله مهاجرت است، اظهار کرد: مساله مهاجرت دغدغه چند ساله گروه ما است و نمایش قبلی را هم که به صحنه برده بودیم به مساله مهاجرت می‌پرداخت. این نمایش نیز به صورت مستقیم به مهاجرت نمی‌پردازد اما اشاره‌های غیرمستقیمی به این مساله دارد. این کارگردان تئاتر افزود: در «خاموشخانه» خوب یا بد بودن مهاجرت مورد توجه ما نبوده است بلکه به این مساله پرداختیم که معمولا افرادی که مهاجرت می‌کنند، روح ناآرامی دارند و تلاش کردیم این ناآرامی را در نمایش به تصویر بکشیم و معمولا مخاطبانی که به دیدن نمایش نشسته‌اند بعد از دیدن کار، متاثر شده‌اند.

مشهور با اعلام اینکه «خاموشخانه» چند محور را مورد توجه قرار داده است که یکی از آنها مهاجرت است، عنوان کرد: موضوع مورد توجه دیگر مساله خرده خشونت‌هایی است که در زندگی افراد وجود دارد. معتقدم که اگر خشونتی هرجای دنیا وجود دارد ریشه‌اش در گفتمان‌های دونفره و خانوادگی است. وقتی در روابطمان ایجاد خشونت می‌کنیم این خشونت‌ها به مرور زمان بزرگ می‌شود و همین خرده خشونت‌ها به خشونت‌های بزرگ منجر می‌شوند.

کارگردان «آوازه خوان طاس» عنوان کرد: این خشونت در مورد اشیا نیز صدق می‌کند به عنوان نمونه زمانی که مبلمان نامناسب یا پاره اتاق یا صندلی شکسته تاکسی فرد را اذیت کند، موجب می‌شود این خشونت پنهان در جای دیگری خودش را نشان دهد از همین رو حضور اشیا در زندگی انسان معاصر یکی دیگر از مضامین مطرح شده در این اثر نمایشی است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران