اعتراف دولت سعودی به قتل خاشقجی

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۲۴۱
اعتراف دولت سعودی به قتل خاشقجی

   دالاس مورنینگ نیوز:

مقامات سعودی سرانجام به قتل روزنامه‌نگار عرب در ترکیه اعتراف کردند؛ اعترافی که دیروز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، دادستان کل عربستان پس از ۱۸ روز مقاومت در برابر فشار رسانه‌ها، افکار عمومی، مقامات سیاسی منطقه و جهان با صدور بیانیه‌ای، به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. هرچند که عربستان قتل این روزنامه‌نگار را برعهده گرفته اما پیدا نشدن جسد خاشقجی، تردیدهای بسیاری را در این پرونده ایجاد کرده است. آنطور که گفته شده مقامات ترکیه همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند. طبق بسیاری از گزارش‌ها، احتمال دارد که تیمی 15 نفره از عربستان جسد این روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی را قطعه‌قطعه و مخفی کرده‌ باشند.

 

   ال پایس:

برگزیت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بریتانیا، این روزها مخالفان بیشتری پیدا کرده است. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، صدها هزار نفر در بریتانیا با افزایش نگرانی‌ها درخصوص برگزیت و نزدیک شدن به پایان مهلت این جدایی، خواستار برگزاری انتخابات مردمی شدند. تظاهرات‌کنندگان قرار است پس از تجمع در «میدان پارلمان» در مرکز شهر لندن سخنان صادق خان، شهردار این شهر را بشنوند. پیشتر تظاهرات‌کنندگان اعلام کردند که خواستار برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در خصوص «برگزیت» هستند. آنها همچنین خواهان توقف روند اجرایی شدن برگزیت بوده و جدایی از اتحادیه اروپا را ضربه سنگینی بر پیکره اقتصادی و سیاسی بریتانیا می‌دانند. آنطور که گفته شده، گفتنی است بر پایه توافقات اولیه میان لندن و اتحادیه اروپا قرار است تا ماه مارس ۲۰۱۹، بریتانیا از اتحادیه اروپا جدا شود؛ اقدامی که صاحب‌نظران به این موضوع به دیده تردید می‌نگرند.

   نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از شرایط یمن، پس از گذشت 3 سال از آغاز جنگ این کشور منتشر کرد. طبق این گزارش، درگیری 3 ساله یمن باعث شده که سازمان ملل، شرایط این کشور را به عنوان بدترین بحران انسانی در دوران معاصر معرفی کند. آنطور که گفته شده، بازارها، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن غیرنظامی بار‌ها مورد حمله قرار گرفته و بیماری و گرسنگی در رقابت با بمباران و حملات زمینی خطراتی هستند که زندگی روزمره مردم را تهدید می‌کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، یمن پیش از جنگ نیز فقیرترین کشور غرب آسیا بود و اکنون با جنگ به سوی قحطی سوق داده شد. تعداد تلفات غیر نظامی این منازعه تاکنون ۷۰۰۰ نفر اعلام شده است، اما سازمان ملل معتقد است که تعداد واقعی تلفات به مراتب بالاتر از این میزان است.

 

ارسال نظر