شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 119667 | |

مجید عمیق با بیان اینکه رفیق‌بازی آفت ادبیات کودک و نوجوان شده است، گفت: در ادبیات کودک و نوجوان همه پشت سر یک آدم سینه می‌زنند و فکر می‌کنند آن فرد وحی منزل است و به فکرهای نو توجه نمی‌کنند. در واقع آن فرد مثل کارتل و تراست نفتی است.

مجید عمیق با بیان اینکه رفیق‌بازی آفت ادبیات کودک و نوجوان شده است، گفت: در ادبیات کودک و نوجوان همه پشت سر یک آدم سینه می‌زنند و فکر می‌کنند آن فرد وحی منزل است و به فکرهای نو توجه نمی‌کنند. در واقع آن فرد مثل کارتل و تراست نفتی است. این مترجم ادبیات کودک و نوجوان درباره ارزیابی‌اش از ادبیات در سالی که گذشت به ایسنا گفت: ما دو نوع تغییر داریم؛ از نظر کمی و از نظر کیفی. می‌توان گفت تغییرات در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اندک است. از نظر کمی ما افت تیراژ داشته‌ایم که بیشتر به خاطر گرانی کاغذ است. همچنین از نظر کیفی تغییر آنچنانی ندیدم.

او سپس اظهار کرد: آنچه جایش سالیان سال است در ادبیات کودک و نوجوان ما خالی است، تزریق فکر جدید است. از طرف دیگر مشکل مهندسی تولید داریم و بیش از ۸۰درصد ناشران به این موضوع توجه ندارند. مهندسی تولید این نیست که کتاب‌ها در قالب مجموعه باشد، مساله این است که ناشر بداند روند چرخه تولیدش چه بوده و در چه گروه‌های سنی کم‌ کار کرده و در چه گروه سنی اشباع شده یا چه موضوعاتی کار نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران